OKQ8 öppnar Quick To Go-butiker med nytt matkoncept och bilavdelning: Kafékoncept med nybakat bröd och kaffe i baristaklass

I maj öppnar OKQ8 sju helt nya Quick To Go-stationer längs Sveriges vägar som gör stoppet på vägen enklare och godare. Butikerna har en ny bilavdelning med tips och råd i butikshyllorna för att bilister snabbt och enkelt ska hitta rätt produkt till bilen. De nya butikerna erbjuder även en ny loungeavdelning där man i lugn och ro kan avnjuta flera fräscha maträtter, nybakat kaffebröd och kaffe i baristaklass.

Det nya Quick To Go-konceptet innebär att OKQ8:s vanliga basutbud av mat utökas med exempelvis kycklingspett, wraps, pizza som grillas på beställning och smörgåsar med olika fyllningar som görs på plats i butiken. Dessutom finns det nybakade muffins och frasiga wienerbröd som bakas i butiken och kaffe i baristaklass som serveras i en loungeinspirerad miljö med stora fönster och bekväma sittplatser.

-  Quick To Go innebär en helt ny butiksupplevelse på den svenska marknaden där vi kombinerar OKQ8:s bilistiska kunskap och sortiment med ett stort utbud av god och fräsch mat av hög kvalité som man nu avnjuta i en separat loungedel, säger Peter Tiberg, marknadschef på OKQ8.

Tydligare bilistiskt utbud i en egen bilavdelning
Som en del av Quick To Go bygger OKQ8 även om sin bilistiska avdelning. Utifrån att kunderna ska kunna spara tid har en helt ny inredning tagit fram med tips och råd i butikshyllorna, där kunderna får vägledning att hitta och välja rätt produkt till bilen.

-  OKQ8 har alltid varit starkt förknippat med vårt stora bilistiska utbud av produkter och tjänster. Positionen av att ha det bästa bilistiska utbudet för Sveriges bilister ska vi förstärka ytterligare framöver. Vår tanke med Quick To Go är att du lätt och smidigt ska kunna köpa allt som behövs till bilen och samtidigt kunna få något vällagat i magen i en helt ny typ av butiksupplevelse när du stannar till på vägen, fortsätter Peter Tiberg.

Under maj öppnar Quick To Go-konceptet på OKQ8 Arlandastad, Globen, Huddinge, Sillekrog (södergående), Glumslöv (södergående), Toftanäs och Lorensberg. Efter sommaren öppnas även konceptet vid OKQ8 i Torsby.

För mer information vänligen kontakta:
Peter Tiberg, marknadschef OKQ8
E-mail: peter.tiberg@okq8.se

OKQ8 - för hela livet med bilen
Företaget är med sina ca 1100 servicestationer i Sverige och Danmark en av Skandinaviens största aktörer inom såväl traditionella som förnybara drivmedel. OKQ8 bedriver detaljhandel och erbjuder ett komplett produkt- och serviceutbud för bilister liksom närbutikskoncept med dagligvaror, kioskprodukter och snabbmat.  I företagets utbud finns även produkter och tjänster såsom eldningsolja, smörjmedel och bränsle - för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart och verkstäder. Dessutom erbjuds villavärme, el och försäkringar till privatpersoner.

OKQ8 har en historia av att vara först med mer miljö- och klimatanpassade drivmedel, såsom Etanol och RME. OKQ8 fortsätter att vara drivande i utvecklingen, genom t ex utbyggnaden av biogasnätet, utökning av andelen förnybart i dieseln (Diesel Bio+) och möjliggöra el som drivmedel. Under 2011, 2012 och 2013 har OKQ8 utsetts till Sveriges mest hållbara bensinbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands. Läs mer på www.okq8.se.