OKQ8:s matkoncept Quick To Go lanseras på 50 stationer – Firar med ett nytt somrigt fikasortiment

OKQ8 rullar just nu ut sitt nya matkoncept Quick To Go på flera stationer runt om i landet. Den 24 juni invigs den 50:e stationen med sortimentet, som innehåller vällagad mat av hög kvalitet. I och med utrullningen lanseras även ett helt nytt fikasortiment för den sötsugna bilisten. Kardemummabullar, fyllda donuts, vaniljflätor och himmelskt goda skogsbärsdrömmar fyller nu butikslokalerna med ljuvliga dofter inför sommaren.

Den 24 juni invigs den 50:e OKQ8-stationen med det nya butikskonceptet Quick To Go. Konceptet innebär att OKQ8 erbjuder människor i rörelse ett gott mål mat på vägen där samtliga maträtter tillagas i butik. Kunden erbjuds fräscha och somriga sallader, pizza på färska råvaror med frasig botten, smörgåsar med olika fyllningar som grillas på beställning, kycklingspett och wraps.

OKQ8 bjuder på sommarens godaste fika

OKQ8 utökar Quick To Go-sortiment och ger plats åt ett nytt fikasortiment. Med det nya fikasortimentet erbjuds kunderna ett attraktivare och mer differentierat sortiment genom klassiska bakverk som kanelbullar och wienerbröd samt nya, spännande alternativ som hallondonuts och kladdiga chokladmuffins med äkta belgisk choklad.

- Vi vill överraska våra kunder med lite bättre fika än vad man kanske förväntar sig på en drivmedelsstation. Med fräsch, nylagad mat och gott fikabröd tillsammans med ekologiskt kaffe i baristaklass bidrar vi med ny kraft till alla som färdas på vägarna. Vi strävar alltid efter att vara en god vän på vägen, inte bara en drivmedelsstation, säger Jan Hjort Kristensen, Skandinavisk Category Group Manager på Q8 Danmark.

Korvälskaren behöver inte oroa sig

Maträtterna och bakverken som finns med i Quick To Go-sortimentet har valts ut omsorgsfullt med hjälp av analyser, kundundersökningar och olika leverantörssamarbeten. Många kunder efterfrågar vegetariska maträtter, men korv med bröd står fortfarande högt i kurs och behålls i sortimentet.

- Vårt nya matkoncept har fått mycket positiv respons från kunderna. Samtidigt kan den som är sugen på en korv med bröd andas ut, vi behåller korven och även vissa andra populära menyalternativ. Vi vill att det ska finnas något för alla våra kunder, säger Jan Hjort Kristensen, Skandinavisk Category Group Manager på Q8 Danmark.

Exempel ur menyn

Kyckling- och baconsallad

Kyckling- och baconsalladen är en fräsch sallad med färska, krispiga grönsaker som spenat, morötter, paprika, tomtat och oliver som toppas med pumpakärnor. Serveras med god dressing.

Exempel ut fikasortimentet

Choklad- och äppelmuffins

Välj mellan den kladdiga chokladmuffinsen som innehåller äkta belgisk choklad eller den friska äppelmuffinsen med äppelbitar i.

I juni invigs den 50:e stationen med Quick To Go och konceptet kommer framöver att fortsätta rullas ut på stationer runt om i landet.

För mer information vänligen kontakta:

Jan Hjort Kristensen, Skandinavisk Category Group Manager, Q8 Danmark.
E-post: jahk@q8.dk
Mobil: +45 4599 2347

Malin Eklund, Kommunikations- och CSR-chef, OKQ8
E-post: press@okq8.se

För människor i rörelse
På OKQ8:s stationer finns produkter och tjänster som underlättar för människor i rörelse. OKQ8 tillhandahåller, förutom drivmedel, marknadens bästa service, tillgänglighet samt ett generöst sortiment av bilprodukter, dagligvaror, vällagad fräsch mat och ekologiskt kaffe. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet för såväl personbil som tung trafik. Många av våra 350 bemannade servicestationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och bilverkstäder. I företagets utbud finns även produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart, verkstäder och cykel. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.

OKQ8 arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Fyra år i rad har vi utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands och som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.