OKQ8 Sillekrog Norrgående öppnar på nytt – nu miljöoptimerad och öppen dygnet runt

Idag invigs och öppnas OKQ8 Sillekrog Norrgående igen efter en omfattande ombyggnation. Stationen, som är öppen dygnet runt, är numer miljöoptimerad för minsta möjliga miljöpåverkan med hjälp av sedumtak, solceller, bergvärme och frikyla.

OKQ8 Sillekrog Norrgående, mellan Nyköping och Trosa, är en transitstation i anslutning till E4:an. För 22 veckor sedan stängde stationen för ett gediget ombyggnadsarbete, men idag slås portarna upp igen för den numera miljöoptimerade stationen.

- Vi är glada för att äntligen kunna öppna på nytt efter många veckors hårt arbete med ombyggnationen. Med ett utökat serviceutbud och öppet dygnet runt så är vi övertygade om att stationen kommer att vara uppskattad av kunder och bilister som passerar under dygnets alla timmar, säger Niklas Sundberg, försäljningschef på OKQ8.

Den nya stationen har byggts med maximal användning av hållbara material – till exempel har man istället för stålbalkar använt sig av träbalkar, som binder CO2 och kräver mindre energi, invändigt. Genom att förse stationen med sedumtak och solceller i kombination med bergvärme och frikyla är stationen i princip självförsörjande vad det gäller energi. Tre nya laddningsstolpar för elbilar har även installerats för att tillgodose behovet av det ökande antalet elbilar som används idag.

Stationen invigs idag och besökare bjuds på fika, chokladhjul från Cloetta och en liter spolarvätska.

För mer information vänligen kontakta:
Rasmus Billborn, Byggprojektchef OKQ8
Tfn: 08 – 506 802 99
Mail: rasmus.billborn@okq8.se

Malin Eklund, Chef Kommunikation & CSR
Tfn: 08 – 506 804 10
Mail: malin.eklund@okq8.se

För hela livet med bilen
På OKQ8:s stationer finns produkter och tjänster som gör livet med bilen enklare, roligare och mer hållbart. Hos OKQ8 finner du förutom drivmedel marknadens bästa service och bredaste sortiment av bilprodukter samt dagligvaror, vällagad fräsch mat och gott ekologiskt kaffe gjort på nymalda bönor. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet, för såväl personbil som tung trafik. De flesta av våra 350 bemannade servicestationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och även bilverkstäder. I företagets utbud finns även produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart och verkstäder. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.

OKQ8 arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Fyra år i rad har vi utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands och som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder vi aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.