OKQ8 skapar söktjänsten Lasingoo tillsammans med andra ledande aktörer i verkstadsbranschen

OKQ8 lanserar Lasingoo tillsammans med de andra ledande branschaktörerna Autoexperten, AD-bildelar, Bosch CarService, Hedins bil och Mekonomen Group. Lasingoo är en sökmotor för bilägare som söker verkstäder och verkstadstjänster i Sverige. Lasingoo kommer med funktioner som elektronisk bildagbok och min bilsida som både genererar kundnytta och effektiviserar verkstädernas arbete.

-  OKQ8 har alltid kunnat erbjuda verkstadstjänster av högsta kvalitet till våra kunder. Med Lasingoo tar vi nu steget ut på den digitala arenan och får en plattform för att nå ut till ännu fler med vår kompetens. Vi hoppas att våra kunder kommer att uppskatta de ökade valmöjligheter som Lasingoo erbjuder, säger Linus Ekström, Kategorichef Verkstad på OKQ8.

En sökmotor för verkstadstjänster
Med Lasingoo kan bilägare hitta verkstäder och boka verkstadstjänster online till ett fast pris hos över 1 800 kvalitetsverkstäder i hela Sverige. Sökmotorn genererar högsta möjliga kundnytta med funktioner som elektronisk bildagbok, egen bilsida där bilägare kan få översikt över alla sina bilkostnader och möjlighet att sätta betyg på sitt verkstadsbesök och se vad andra bilägare tycker om verkstäderna.

-  Det känns fantastiskt kul att vi har kunnat samla Sveriges främsta aktörer inom verkstadsbranschen under ett och samma tak. Med deras kompetens och vårt verktyg är vår förhoppning är att Lasingoo skall bli bilägarens bästa vän, säger Martin Engberg, VD Lasingoo.

Lasingoo lanseras i slutet av november och med finns alla 90 verkstäder som går under OKQ8:s koncept Bilverkstad runt om i landet. Läs mer om Lasingoo på: www.lasingoo.com.

För mer information vänligen kontakta:
Linus Ekström, Kategorichef Verkstad OKQ8
Tel: 08 – 506 804 49
Mail: linus.ekstrom@okq8.se

Martin Engberg, VD Lasingoo
Tel: 0707 – 89 98 89
Mail: martin.engberg@lasingoo.com

Om Lasingoo
Lasingoo är en sökmotor för verkstad som ägs gemensamt av Autoexperten, AD-bildelar, Bosch CarService, Hedins bil, Mekonomen Group och OKQ8. Lasingoo erbjuder bilägaren maximal service med tillgång till över 1800 kvalitetsverkstäder, bokning online och fasta priser.

För hela livet med bilen
På OKQ8:s stationer finns produkter och tjänster som gör livet med bilen enklare, roligare och mer hållbart. Hos OKQ8 finner du förutom drivmedel marknadens bästa service och bredaste sortiment av bilprodukter samt dagligvaror, vällagad fräsch mat och gott ekologiskt kaffe gjort på nymalda bönor. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet, för såväl personbil som tung trafik. De flesta av våra 350 bemannade servicestationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och även bilverkstäder. I företagets utbud finns även produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart och verkstäder. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.

OKQ8 arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Fyra år i rad har vi utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands och som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder vi aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.