OKQ8 stöder hållbar samåkning genom samarbete med nya tjänsten GoMore

OKQ8 arbetar för en hållbar bilism för människor i rörelse och uppmuntrar gärna till enkla och miljövänliga transporter genom samåkning. Som ett led i arbetet har OKQ8 ingått ett samarbete med samåkningstjänsten GoMore. Samarbetet innebär att OKQ8 bjuder både förare och passagerare på kaffe.

Samåkningskonceptet GoMore är en av Nordens största tjänster för samåkning med över 200 000 medlemmar i Skandinavien. Tjänsten har sitt ursprung i Danmark, där ett samarbete med Q8 Danmark redan är etablerat. I juni gjorde samåkningstjänsten entré även i Sverige.

Nytt samarbete med OKQ8
Från och med denna vecka får förare och passagerare som samåker genom GoMore en kupong på en gratis kopp kaffe som hämtas ut på en OKQ8-station under resdagen. Inledningsvis kommer OKQ8 att erbjuda kaffe till resenärer som reser mellan Stockholm, Göteborg och Malmö på ett urval av stationer, för att sedan utöka till hela landet.

-  GoMore är ett enkelt och miljövänligt alternativ till bilresande som vi gärna uppmuntrar till. Det går i linje med vårt mål att hjälpa människor i rörelse till att göra mer hållbara val. Samåkning håller ner bränslekostnaderna samtidigt som du gör miljön en tjänst. Det är dessutom viktigt för säkerheten att ta pauser när du kör långa sträckor och vi blir jätteglada om pausen sker hos OKQ8, säger Roger Blomstrand, Head of Retail Sales.

-  GoMore vill göra samåkning till en positiv upplevelse för alla svenskar – och gratis kaffe är en viktig social del av resan. OKQ8 ger ett extra värde för resenärerna, säger Matias Dalsgaard, CEO på GoMore.

GoMores koncept är enkelt – om bilister har tomma säten i bilen kan platserna läggas ut som lediga på GoMore.se. Passagerarna bokar och betalar för platserna på samma sätt som de köper en tåg- eller bussbiljett. Läs mer om GoMore på www.gomore.se.

För mer information vänligen kontakta:
Roger Blomstrand, Head of Retail Sales på OKQ8
E-mail: roger.blomstrand@okq8.se

Matias Dalsgaard, CEO & Co-Founder på GoMore
E-mail: matias@gomore.com

För hela livet med bilen
På OKQ8:s stationer finns produkter och tjänster som gör livet med bilen enklare, roligare och mer hållbart. Hos OKQ8 finner du förutom drivmedel marknadens bästa service och bredaste sortiment av bilprodukter samt dagligvaror, vällagad fräsch mat och gott ekologiskt kaffe gjort på nymalda bönor. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet, för såväl personbil som tung trafik. De flesta av våra 350 bemannade servicestationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och även bilverkstäder. I företagets utbud finns även produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart och verkstäder. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.

OKQ8 arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Fyra år i rad har vi utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands och som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder vi aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.