Boston Grill öppnar i Köpenhamn

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2016 14:09 CEST

Boston Grill öppnar sin första restaurang i Danmark och breddar därmed materbjudandet i Köpenhamn med det bästa som den amerikanska östkusten har att erbjuda i matväg. Den nya mötesplatsen blir ett starkt komplement till restaurangutbudet i stadsdelen Vesterbro.

- Att vi nu får öppna en första Boston Grill i Danmark och i samarbete med First Hotel är vi mycket stolta över. Som restaurangkoncept är Boston Grill genuint inspirerad från vår hemstad Boston och har en öppen generös kultur för gäster som vill äta god mat i en härlig atmosfär, säger Christian Bellander, VD O’Learys Trademark, franchiseorganisation för Boston Grill.

First Hotel ansvarar för driften av restaurangen som öppnar den 2 maj. Med det strategiska läget nära centralstationen och på gångavstånd till Tivoli, Ströget och Rådhusplassen så blir Boston Grill en mötesplats både för dem som är på resande fot och för dem som söker en avslappnad, genuin matupplevelse. På Boston Grill erbjuds gästerna ”casual fine” som är det bästa av två världar; miljö och upplevelse från fine dining med det varma och personliga från casual dining. Tillsammans skapas en avslappnad miljö med professionell service.

- Vår strävan är att ständigt erbjuda våra gäster mat- och dryckesupplevelser av toppkvalitet, säger Torben Lund Jensen, General Manager för Boston Grill, First Hotel Mayfair. Boston Grill är en plats lika självklar för familjen som vill fira en födelsedag, för dem som vill träffas på after work, för den som turistar i Köpenhamn och för dem som vill äta en fin affärslunch.

På menyn finns välkomponerade rätter med tydliga influenser av Boston som till exempel Clam Chowder, Cote de Boeuf och plommonkompott med hemgjord vaniljglass. Köttet är hängmörat och ekologiska grönsaker är förstahandsvalet. Självklart finns en junior meny för de yngre i sällskapet. Även den mer dryckesintresserade kommer finna sig väl tillrätta på Boston Grill; drinkmenyn består av ett brett ölsortiment med flera ekologiska alternativ, en väl tilltagen vinlista och drinkar gjorda med omsorg.

För mer information kontakta:

Christian Bellander, VD O’Learys Trademark
christian.bellander@olearystrademark.com +46 70 710 80 05

Torben Lund Jensen, General Manager
torben.lundjensen@firsthotels.dk, +45 2157 85101

För mer information och bordsbokning:

www.bostongrill.dk, +45 7012 1700
Adress: BOSTON GRILL MAYFAIR KØBENHAVN, Colbjørnsensgade 6-8, 1652 København V

O’Learys Trademark AB är koncept- och varumärkesägare till O’Learys Bar & Restaurant, Boston Grill, Bambino’s Great Italian Eatery samt Holy Monkey. Restaurangerna drivs som franchiseverksamhet. O’Learys Bar & Restaurant grundades 1988 i Göteborg av krögarprofilen Jonas Reinholdsson och finns idag i tio länder med 120 restauranger. Den första Boston Grill restaurangen öppnades i september 2014 på Tolv Stockholm, där även Holy Monkey och det helt nya restaurangkonceptet Bambino’s Great Italian Eatery har öppnat hösten 2015. Den totala omsättningen uppgick 2015 till 1,86 miljarder svenska kronor. Under 2014 och 2015 blev O’Learys Trademark nominerat som Gasellföretag av Dagens Industri och har prisats som ett av Sveriges superföretag av Veckans Affärer och Bisnode. Företagets kärnvärden är Fair, Passionate, Proud. Läs mer på www.oltmbrands.com, www.olearyssportsbar.com, www.bostongrill.com.

First Hotels blev etableret i 1993 og er med sine 61 hoteller en af Skandinaviens førende hotelkæder. Porteføljen omfatter foruden First Hotel Mayfair anerkendte hoteller som First Hotel Kong Fredrik, First Hotel Reisen og First Hotel Grims Grenka . Derudover har kæden 32 hoteller i Spanien gennem samarbejdet med Petit Palace. Læs mere her: http://www.firsthotels.dk/