Boston Grill till Stockholms Centralstation

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2015 08:30 CET

Boston Grill öppnar sin andra restaurang i hjärtat av Stockholm och breddar därmed materbjudandet vid Sveriges största knutpunkt med casual fine. Den nya mötesplatsen blir ett starkt komplement till det befintliga utbudet på Stockholms Centralstation.

- Att vi nu får öppna Boston Grill på Stockholms Centralstation är vi mycket stolta över. Boston Grill är genuint inspirerad från vår hemstad Boston och har en öppen generös restaurangkultur som kommer att locka en bred publik, säger Wilhelm Vintilescu, VD O’Learys Trademark, franchiseorganisation för Boston Grill.

SSP, ett ledande restaurangföretag inom mat- och dryckeskoncept i resecentrum världen över, ansvarar för driften av restaurangen som öppnar den 15 december på Stockholms Centralstation. Restaurangen blir en mötesplats för dem som är på resande fot och för dem som söker en avslappnad, genuin matupplevelse. På Boston Grill erbjuds gästerna ”casual fine” som är det bästa av två världar; det eleganta från fine dining med det varma och personliga från casual dining. Tillsammans skapas en avslappnad miljö med professionell service.

- Vår strävan är att ständigt erbjuda våra gäster mat- och dryckesupplevelser av hög kvalitet, säger Lars Edengréen, VD SSP Sverige. I en unik miljö som på Stockholms Centralstation ser vi att Boston Grill blir en plats lika självklar för resenären och turisten som för familjen som vill fira en födelsedag eller för dem som vill äta en fin affärslunch.

- För Jernhusen är det viktigt att erbjuda ett varierat utbud av restauranger till resenärer och besökare utifrån deras önskemål. Boston Grill blir ett spännande komplement till övriga restauranger på Stockholms Centralstation, säger Kerstin Gillsbro, VD Jernhusen.

På menyn finns välkomponerade rätter med tydliga influenser av Boston som till exempel Clam Chowder, Tomahawk Steak – perfekt att dela för flera – och plommonkompott med hemgjord vaniljglass. Köttet är hängmörat och ekologiska grönsaker är alltid förstahandsvalet. Även den mer dryckesintresserade kommer finna sig väl tillrätta på Boston Grill; drinkmenyn består av ett brett ölsortiment med flera ekologiska alternativ, en väl tilltagen vinlista och drinkar gjorda med omsorg.

För mer information kontakta:

Wilhelm Vintilescu, VD O’Learys Trademark
wilhelm.vintilescu@olearystrademark.com +46 70 710 80 05

Lars Edengréen, VD SSP Sverige
lars.edengreen@ssp.se, +46 8 797 82 44, +46 73 688 16 05

O’Learys Trademark AB är koncept- och varumärkesägare till O’Learys Bar & Restaurant, Boston Grill, Bambino’s Great Italian Eatery samt Holy Monkey. Restaurangerna drivs som franchiseverksamhet. O’Learys Bar & Restaurant grundades 1988 i Göteborg av krögarprofilen Jonas Reinholdsson och finns idag i tio länder med 120 restauranger. Den första Boston Grill restaurangen öppnades i september 2014 på Tolv Stockholm, där även Holy Monkey och det helt nya restaurangkonceptet Bambino’s Great Italian Eatery har öppnat hösten 2015. Den totala omsättningen uppgick 2014 till 1,6 miljarder kronor. Under 2014 blev O’Learys Trademark nominerat som Gasellföretag av Dagens Industri och prisad som ett av Sveriges superföretag av Veckans Affärer och Bisnode. Företagets kärnvärden är Fair, Passionate, Proud.