​Drejning och keramikmålning kompletterar aktivitetsutbudet på Tolv Stockholm

Pressmeddelande   •   Dec 23, 2015 15:52 CET

Under hösten har utbudet på O’Learys Event Center Tolv Stockholm successivt utökats. Curling på konstis, basebollsimulatorer, karaoke och minigolf har nu fått tillskott av Clay ’n Play – Creative Ceramic Studios.

Clay ’n Play är en kreativ verkstad där människor får tillfälle att mötas och skapa på ett lekfullt sätt. Konceptet är inspirerat av hantverksstudios från England och USA och platser i Sverige som Gotland och Höganäs. Clay ’n Play har 16 drejbord och plats för upp till 60 personer för keramikmålning. Inredningen speglar kreativitet och hemtrevnad.

– Till vår Clay ’n Play välkomnar vi alla att umgås i en inspirerande och lekfull miljö, såväl juniorer som ”mediorer” och seniorer, säger Wilhelm Vintilescu, VD på O’Learys Trademark. Vi ser en trend där det handgjorda får mer utrymme, även i restaurangmiljöer, och vi vill att Clay ’n Play blir en plats för skapande, umgänge och avkoppling.

Den som vill måla på keramik betalar en studioavgift plus kostnaden för lergodset som ska målas. Den som vill dreja betalar för tiden i verkstan. Det arrangeras också kurser av olika slag och presentkort finns att köpa. På plats finns hantverkskunnig personal och en servering med kaffe och kakor. Charkbricka och ett glas vin kan även avnjutas.

I anslutning till Clay ’n Play finns ett stort utbud av sportaktiviteter. Besökarna kan utmana sig själva och varandra i enskilda aktiviteter eller kombinerade kamper. Bland de många aktiviteterna finns allt från bordtennis och racing till bowling.

– Det är inte långt till Las Vegas när du kommer till oss, säger Pär Svensson, försäljningsansvarig för Local Market Group som driver O’Learys Event Center på Tolv Stockholm. Här finns mat, dryck, sport och aktiviteter i en härlig blandning som passar både för företagsevents och för jullovslediga.

För mer information:

Wilhelm Vintilescu, VD O’Learys Trademark
wilhelm.vintilescu@olearystrademark.com +46 70 710 80 05

O’Learys Trademark AB är koncept- och varumärkesägare till O’Learys Bar & Restaurant, Boston Grill, Bambino’s Great Italian Eatery samt Holy Monkey. Restaurangerna drivs som franchiseverksamhet. O’Learys Bar & Restaurant grundades 1988 i Göteborg av krögarprofilen Jonas Reinholdsson och har idag närvaro i elva länder med 120 restauranger. Den totala omsättningen uppgick 2014 till 1,6 miljarder kronor och beräknas uppgå till 1,9 miljarder kronor 2015. O’Learys Trademark har nominerats som Gasellföretag av Dagens Industri och prisad som ett av Sveriges superföretag av Veckans Affärer och Bisnode. Som partner till svenska FN-förbundet drivs CSR-programmet Meal4Meal, vilket hittills har bidragit till över en miljon skolmåltider i Afghanistan, DR Kongo, Etiopien och Kambodja. Företagets kärnvärden är Fair, Passionate, Proud.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.