Magnus Christensen är ny CFO för O’Learys Trademark

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2016 08:00 CEST

Magnus Christensen, CFO på O'Learys Trademark

Magnus Christensen tillträder befattningen som CFO för franchiseorganisationen O’Learys Trademark. Tjänsten omfattar huvudansvaret för företagets ekonomiavdelning inklusive löner, HR, IT och övrig administration.

— Jag vill hälsa Magnus varmt välkommen till O’Learys-familjen, säger Christian Bellander CEO O’Learys Trademark. Med företagets expansion behöver vi stärka upp kompetensområden som tidigare inte har funnits organisatoriskt. Magnus kommer att tillföra värdefull erfarenhet från både retail och IT-branschen och har de kvalifikationer som behövs för att driva utveckling.

Magnus Christensen är civilekonom och har jobbat i tidigare roller som revisor, Head of Business Control och CFO och har bland annat jobbat på HKScan Sweden AB, ICA Sverige AB och Diskteknik AB och kommer närmast från Rebtel Networks AB som CFO.

— O’Learys Trademark är ett mycket spännande bolag och jag ser fram emot att ta en aktiv roll i den fortsatta utvecklingen av koncept och varumärken. Jag tror att kombinationen av mina tidigare erfarenheter kan komma väl till pass i detta arbete, säger Magnus Christensen.

O’Learys-kedjan gjorde sitt bästa år någonsin 2015 och har en målbild att fram till 2018 etablera ytterligare 120 restauranger, nå en årlig kedjeförsäljning på över 3 miljarder och fortsätta den internationella expansionen. Parallellt med detta kompletterar O’Learys Trademark varumärkesportföljen och satsar på restaurangkoncepten Boston Grill, Bambino’s och OBW.

Magnus Christensen ingår i företagets ledningsgrupp och tillträdde tjänsten den 3 oktober.

O’Learys Trademark AB är koncept- och varumärkesägare till O’Learys Bar & Restaurant, Boston Grill, Bambino’s Great Italian Eatery och OBW. Restaurangerna drivs som franchiseverksamhet. O’Learys Bar & Restaurant grundades 1988 i Göteborg av krögarprofilen Jonas Reinholdsson och finns idag i tolv länder med över 120 restauranger. Den första Boston Grill restaurangen öppnades i september 2014 på Tolv Stockholm, där även Bambino’s Great Italian Eatery öppnade hösten 2015. OBW ett fast casual koncept med burgare och kycklingvingar som specialitet öppnade sommaren 2016 med två enheter i centrala Stockholm. Den totala omsättningen uppgick 2015 till 1,86 miljarder kronor. Under 2015 blev O’Learys Trademark nominerat som Gasellföretag av Dagens Industri. Företagets kärnvärden är Fair, Passionate, Proud. Mer information finns på www.olearyssportsbar.com

.