Ny O’Learysrestaurang i Göteborg sluter cirkeln – 28 år efter premiären adderas nu Södra Bowling till O’Learysfamiljen

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2016 20:22 CEST

O'Learys Göteborg Södra Bowling har öppnat

För 28 år sedan öppnade den allra första O’Learys på Basargatan i Göteborg och det senaste tillskottet i familjen har nyligen öppnat – O’Learys Göteborg Södra Bowling. Förutom god mat, dryck och sport blir den nya restaurangen först ut i Göteborg att erbjuda bowling.

Den 21 oktober slog dörrarna upp till den nya restaurangen O’Learys Göteborg Södra Bowling. Som alla O’Learys finns här O’Learysfavoriter på menyn som Boston Celtic BBQ Cheeseburger och O’Learys Buffalo Wings och möjligheten att se ett brett utbud av sport. Förutom dessa klassiska ingredienser för ett O’Learysbesök finns det även bowlingbanor, shuffleboards och en spelhörna.

— Vi öppnar i ett område som verkligen utvecklas och det känns det helt rätt att öppna ett O’Learys här som ett tillskott till ett expansivt område, säger Christian Bellander, VD O’Learys Trademark. Det är med stolthet vi välkomnar våra franchisetagare John Faez och Daniel Hosseini till O’Learysfamiljen och det är superkul att ge fler Fans i Göteborgsområdet chans till härliga sportögonblick och matupplevelser.

Sedan den första O’Learys öppnades har konceptet utvecklats för att kunna skapa en samlingspunkt som passar både familjer, vänner och kollegor. Göteborg Södra Bowling är en del i utvecklingen kring att skapa en möjlighet för eatertainment, att kunna äta en god måltid tillsammans med vänner samtidigt som det finns möjlighet till underhållning.

— Göteborg är O’Learys födelsestad och därför känns det såklart extra kul att utöka familjen med ytterligare en restaurang just här, säger Nico Schaak, Area Manager O’Learys Trademark. Det känns dessutom speciellt eftersom vi kan erbjuda en riktig helhetsupplevelse med mat, dryck, sport och aktiviteter. Vi ser fram emot att hälsa alla varmt välkomna till O’Learys Göteborg Södra Bowling!

O’Learys Göteborg Södra Bowling är belägen på Mölndalsvägen 95 och är öppet från och med den 21 oktober. Restaurangen har öppet måndag-torsdag kl. 16-23, fredag kl. 15-24, lördag kl 12-24 och söndag kl. 12-22. Mer information finns www.olearys.se/goteborg-sodrabowling.

För mer information, kontakta:

Christian Bellander, CEO O’Learys Trademark
Telefon 070-856 03 75, e-post christian.bellander@olearystrademark.com

O’Learys Bar & Restaurant - är en svensk franchisekedja som grundades 1988 i Göteborg av krögarprofilen Jonas Reinholdsson och drivs av O’Learys Trademark. Idag finns över 120 restauranger i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Spanien, Ungern, Turkiet, Abu Dhabi, Singapore, Kina och Vietnam. Den totala omsättningen uppgick 2015 till 1,85 miljarder kronor. Som partner till svenska FN-förbundet driver O’Learys CSR-programmet Meal4Meal, vilket hittills har bidragit till över 1,7 miljoner skolmåltider i Etiopien och DR Kongo. O’Learys Trademarks nominerades 2014 som Gasellföretag av Dagens Industri och har för tredje året i rad prisats som ett av Sveriges superföretag av Veckans Affärer och Bisnode. O’Learys kärnvärden är Fair, Passionate, Proud. Mer information hittar du på www.olearyssportsbar.com

.