Ny O’Learysrestaurang på Arlanda

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2016 14:02 CET

O'Learys SkyCity på Stockholm Arlanda Airport hälsar resenärer och flygplatsbesökare välkomna

Den 2 november utökas O’Learys-familjen på Arlanda med ytterligare en medlem, den här gången med en restaurang i flygplatsens centrala knutpunkt SkyCity. Den nya restaurangen blir en mötesplats för både resenärer och övriga besökare med sitt erbjudande av mat, dryck och sport i en avslappnad miljö.

- Vi tycker det blir superkul att utöka vårt erbjudande på Arlanda, särskilt eftersom den här restaurangen är belägen före säkerhetskontrollen och därmed tillgänglig för alla Fans, säger Christian Bellander, VD O’Learys Trademark. Vi är också stolta och glada för att Swedavia och vår franchisetagare SSP ser att O’Learys blir ett attraktivt erbjudande både för resenärer och övriga flygplatsbesökare.

SSP, ett ledande restaurangföretag inom mat- och dryckeskoncept i resecentrum världen över, driver redan de befintliga O’Learys-restaurangerna på Arlanda och kommer att fortsätta driva även med det nya tillskottet.

- O’Learys har varit en stor del i vår strävan att utveckla mat- och dryckesupplevelser och vi är glada över att kunna öppna ännu en restaurang, säger Lars Edengréen, VD SSP Sverige. SkyCity binder samman Arlanda och vi ser att O’Learys SkyCity kommer att bli en självklar plats för både familjer, vänner och kollegor att samlas på.

Restaurangen är belägen på SkyCitys övervåning och har 85 sittplatser. Menyn rymmer O’Learys-klassiker och självklart är sport i en mängd olika former en given ingrediens även på restaurangen i SkyCity.

- För Swedavia är det viktigt att utveckla vårt erbjudande med ett varierat utbud av restauranger till resenärer och besökare. O’Learys SkyCity blir därför ett mycket bra komplement till övriga restauranger i SkyCity, säger Nina Sandler, Affärschef Retail, Food & Beverage på Swedavia.

O’Learys SkyCity öppnar onsdag den 2 november och öppettiderna är klockan 10.00-23.00.

För mer information, kontakta:

Christian Bellander, CEO O’Learys Trademark
Telefon 070-856 03 75, e-post christian.bellander@olearystrademark.com

O’Learys Bar & Restaurant - är en svensk franchisekedja som grundades 1988 i Göteborg av krögarprofilen Jonas Reinholdsson och drivs av O’Learys Trademark. Idag finns över 120 restauranger i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Spanien, Ungern, Turkiet, Abu Dhabi, Singapore, Kina och Vietnam. Den totala omsättningen uppgick 2015 till 1,85 miljarder kronor. Som partner till svenska FN-förbundet driver O’Learys CSR-programmet Meal4Meal, vilket hittills har bidragit till över 1,7 miljoner skolmåltider i Etiopien och DR Kongo. För tredje året i rad har O’Learys Trademarks nominerast som Gasellföretag av Dagens Industri och prisades 2014 som ett av Sveriges superföretag av Veckans Affärer och Bisnode. O’Learys kärnvärden är Fair, Passionate, Proud. Mer information hittar du på www.olearyssportsbar.com.