O’Learys blir Bahrenfelds främsta läktare under EM!

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2012 10:34 CEST

Lagom till fotbolls-EM 2012 öppnar O’Learys sin tredje sportsbar i Tyskland, närmare bestämt i Hamburg-Bahrenfeld, Friesenweg/Friedensallee.

-  Bahrenfelds invånare får en helt egen läktare och kan uppleva alla matcher som om man vore på plats inne på arenan, förklarar Gunnar Burmann, VD för Gastronomie Beteiligungs GmbH som är O’Learys tyska franchisepartner för hela norra Tyskland.

I Sverige är O’Learys känt för sitt stora utbud av öl, den amerikanskinspirerade maten och framförallt för den familjära atmosfären kryddad med underhållande sportsändningarna. Inspirationen och ursprunget till O’Learys-konceptet kommer från Boston, och nu tar O'Learys med sig New England-anda till Hamburg.

Wilhelm Vintilescu, VD  för O’Learys Trademark AB i Stockholm kommer att närvara vid öppningen.

- Vi är stolta och glada över att kunna erbjuda Hamburgs invånare en förstklassig sportsbar där alla gäster kan njuta av god mat och dryck samtidigt som man följer sin favoritsport avslutar Wilhelm.

I Bahrenfeld ligger O’Learys precis brevid S-Bahnstationen.
- Restaurangen ligger bra och det är enkelt att stanna till på väg hem från jobbet. Ta en öl eller äta en riktigt god middag med vänner, kollegor och familj och följa någon av alla sommarens stora sporthändelser live, förklarar Burmann lockande.

O'Learys finns på följande platser i Tyskland:
Friesenweg 1, Hamburg
Dehnhaide 24, , Hamburg (öppnar 2012)
Lüneburger Tor 8, Harburg
Obere Schrangenstraße 1, Lüneburg

För mer information, kontakta:
Wilhelm Vintilescu, VD O’Learys Trademark
Tel: +4670-710 80 05, E-post: wilhelm.vintilescu@olearys.se

Restaurangkedjan O’Learys med sina närmare 70 restauranger i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Spanien, Tyskland och Singapore är bland annat känt för sin unika inredning inspirerad från Boston och många tv-skärmar. O’Learys är en mötesplats för alla som främst erbjuder sina gäster god mat inspirerad från det nordamerikanska köket temasatt kring sport och musikupplevelser.
O’Learys grundades 1988 av krögarprofilen Jonas Reinholdsson då första enheten öppnade den 16 november i Göteborg. O'Learys Trademark och varumärket O'Learys ägs från januari 2012 av grundaren Jonas Reinholdsson, VD Wilhelm Vintilescu och COO Christian Bellander som alla arbetat i bolaget sedan 2003. Tillsammans äger de bolaget med en grupp investerare bestående av Mikael och Manfred Gottschlich samt Björn Johansson.