​O’Learys nya sportbar på Kastrup når fler ”fans”

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 14:55 CEST

Onsdagen den 19 augusti öppnade ytterligare en O’Learys på Kastrups flygplats. Det är den 22:a O’Learys restaurangen belägen på en flygplats, men den allra första som är tillgänglig för alla besökare på flygplatsen, inte bara resenärer.

– Det är åtta år sedan den första O’Learys öppnade på Kastrup. Att vår franchisetagare SSP Danmark nu väljer att öppna den andra enheten före säkerhetskontrollen så att den är tillgänglig för fler känns superkul, säger Wilhelm Vintilescu, VD på O’Learys Trademark.

Den nya enheten på terminal 2 har öppet från tidig morgon till kväll och serverar en lättare frukost under morgontimmarna för att sedan erbjuda en à la carte meny med O’Learys klassiska rätter. Den stora centrala baren omges av 80 sittplatser och ett stort antal skärmar där sport visas.

Intresset för sport förenar människor från hela världen och O’Learys har visat sig vara ett uppskattat koncept för resenärer på ett antal internationella flygplatser i Norden, övriga Europa och även i Mellanöstern och Asien. Redan första dagen fylldes den nya O'Learys med fotbollsfans på väg till Skottland för att se Champions League kvalmatchen Celtics-Malmö FF.

– O'Learys handlar mycket om passionen till sporten och det var härligt att se alla förväntansfulla fans samlas på O'Learys, säger Daniel Olivecrona, Area Manager på O'Learys Trademark

För mer information kontakta:

Wilhelm Vintilescu, VD O’Learys Trademark
E-post wilhelm.vintilescu@olearystrademark.com
Mobil: +46 70 710 80 05

O’Learys - The No1 Sportsbar - O’Learys - The No1 Sportsbar - är en svensk franchisekedja som grundades 1988 i Göteborg av krögarprofilen Jonas Reinholdsson. Idag finns fler än 100 restauranger i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Turkiet, Abu Dhabi, Singapore, Kina och Vietnam. Under 2015 planerar kedjan att öppna runt 20 nya restauranger. Den totala omsättningen uppgick 2014 till 1,6 miljarder kronor. Som partner till svenska FN-förbundet driver O’Learys CSR-programmet Meal4Meal, vilket hittills har bidragit till över 950 000 skolmåltider i Afghanistan, DR Kongo, Etiopien eller Kambodja. Under 2014 blev O’Learys nominerat som Gasellföretag av Dagens Industri och prisad som ett av Sveriges superföretag av Veckans Affärer och Bisnode. O’Learys kärnvärden är Fair, Passionate, Proud. Mer information hittar du på www.olearys.se.