O’Learys öppnar ett nöjesparadis i Borlänge.

Pressmeddelande   •   Dec 13, 2013 12:32 CET

I kväll klockan 18.00 slår O’Learys upp portarna till ett nöjesparadis i Borlänge. 2 000 m² fulladdat med allt från bowling, dartspel och simulatorer, till läktare och jumbotroner. Besökare kommer att kunna roa sig och njuta av O’Learys uppskattade ”Eatertainment”- koncept temasatt kring god mat, öl, sport och nöje.

O’Learys nya nöjesrestaurang öppnar upp i sportälskande Borlänge. Utöver möjligheten att njuta av den goda maten och öl i en unik O’Learys-miljö, kommer besökarna även att kunna bowla, hänga i ett av de sex dartbåsen, roa sig i både multi-sports simulatorer och racingsimulatorer, spela airhockey i arkadhallen eller njuta av matchen på en av de två jumbotronerna.

-  Jag har länge känt att Borlängeborna har saknat en mötesplats att gå ut och umgås på och eftersom det är idrott och musik som gäller här känns O’Learys som det perfekta konceptet för att fylla det behovet. Vi kommer att erbjuda något som inte funnits här tidigare, säger Col Krueger, franchisetagare O’Learys Borlänge.

O’Learys har sedan de öppnade för 25 år sedan värnat om att vara platsen där man samlas för att uppleva de hetaste och senaste sporthändelserna. Förutom alla TV-skärmar med den senaste tekniken kommer restaurangen även att bjuda på något helt nytt. Col som är uppvuxen i USA har  hämtat hem ett koncept för att ge O’Learys besökare ytterligare en möjlighet att skräddarsy sin restaurangupplevelse.

-  Det kommer att finnas en sportmatsal med bås i olika höjder som alla är riktade mot tre biodukar där gästen själv kommer att kunna välja ljudet direkt från sitt bås till den match som de vill följa. Det känns verkligen som att vi lyckats skapa en miljö som är spektakulär samtidigt som den är välkomnande. Förhoppningarna är att våra besökare ska få en känsla av att komma hem och bli bortskämda med vardagslyx, fortsätter Col Krueger, franchisetagare O’Learys Borlänge.

Wilhelm Vintilescu VD på O'Learys Trademark ser fram emot helgens öppning.

- Det har varit ett fantastiskt år för O'Learys och därför känns det extra roligt att få avsluta 2013 med inte bara en nyöppning utan hela tre öppningar. Den här helgen hälsar vi Borlänge, Mora och Åre välkomna till O'Learys-familjen säger Wilhelm Vintilescu.

För ytterligare information och eventuella intervjuer, kontakta:
O’Learys – Wilhelm Vintilescu, CEO, +46(0)70-710 80 05,
wilhelm.vintilescu@olearystrademark.com.

O’Learys – Col Krueger, Franchisetagare, +46(0)70-541 41 90,
col.krueger@olearys.se

O’Learys- The No1 Sportsbar
är en nöjesrestaurang som skapar känslan av att vara ett andra vardagsrum, Your Second Living Room. I dag finns O’Learys i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien och Singapore. Totalt cirka 84 anläggningar, varav ett flertal i köpcentrum. Restaurangerna drivs av lokala franchisingtagare. Kedjans totala omsättning för 2012 uppgick till 1,1 miljard kronor

Mer information hittar du på olearys.se