O'Learys öppnar Europas modernas Gokartanläggning.

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2012 16:17 CEST

Idag fredag öppnar O’Learys i Kista Europas modernaste gokartbana.
Banan är närmare 400 meter lång och bilarna har en toppfart på 70 kilometer i timmen.

– Våra gäster vill gärna ha något mer än god mat och underhållning, förklarar Jonan Ravi som driver O'Learys i Kista. Vi erbjuder redan idag bowling och samarbetar med en 5D-biograf. Och nu öppnar vi en egen gokartanläggning.

– Det finns ett stort intresse för gokart, men det är inget man gör spontant eftersom banorna ofta ligger avsides. Vi ligger mitt i Kista centrum där många människor vistas dagligen och nu hoppas vi att många besökare ska upptäcka gokart med eldrift på Europas tekniskt mest avancerade bana.

- Det är en totalupplevelse, lovar Jonan Ravi.  I anslutning till banan finns även en sportsbar och  konferenslokaler där sällskap även kan beställa mat och dryck.

- Wilhelm Vintilescu VD O’Learys Trademark  menar att denna satsning kommer att bidra till besökarnas upplevelse i köpcentrum och andra kommersiella fastigheter. O’Learys erbjuder en upplevelse som får kunden att stanna längre.  Det ska bli intressant att följa utveklingen i Kista Centrum då vi planerar att öppna ett flertal bowling och gokartanläggningar  i Europa.

För ytterligare information och eventuella intervjuer, kontakta VD Wilhelm Vintilescu, +46 70 710 80 05
wilhelm.vintilescu@olearystrademark.com.

För visning och provkörning av gokart med eldrift på Europas tekniskt mest avancerade bana,
kontakta Marknadschef Helen Martin +46 8 70 7895 95 65 helen.martin@olearystrademark.com

Restaurangkedjan O’Learys med sina närmare 80 restauranger i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Spanien, Tyskland och Singapore är bland annat känt för sin unika inredning inspirerad från Boston och många tv-skärmar. O’Learys är en mötesplats för alla som främst erbjuder sina gäster god mat inspirerad från det nordamerikanska köket temasatt kring sport och musikupplevelser.

O’Learys grundades 1988 av krögarprofilen Jonas Reinholdsson då första enheten öppnade den 16 november i Göteborg. O'Learys Trademark och varumärket O'Learys ägs från januari 2012 av grundaren Jonas Reinholdsson, VD Wilhelm Vintilescu och COO Christian Bellander som alla arbetat i bolaget sedan 2003. Tillsammans äger de bolaget med en grupp investerare bestående av Mikael och Manfred Gottschlich samt Björn Johansson.