O’Learys öppnar i Gustavsberg – Lagom till VM

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2014 19:47 CET

Lagom till fotbolls-VM siktar O’Learys på att öppna upp en helt ny restaurang i centrala Gustavsberg. I en stor lokal med 200 platser kommer Gustavsbergsborna både kunna roa sig med bowling och biljard samt njuta av O’Learys populära koncept, temasatt kring god mat, öl, sport och nöje.

O’Learys nya restaurang öppnar upp vid huvudentrén till Gustavsberg Centrum. Förberedelserna är i full gång och man hoppas hinna öppna lagom till att fotbolls-VM sätter igång. Att öppna upp O’Learys i just Gustavsberg känns naturligt tycker Marjan Djuricic som kommer att driva restaurangen.

-  Gustavsberg är en snabbt växande kommun med fantastisk natur, men det saknas en större samlingspunkt. O’Learys är perfekt för att fylla det behovet med allt från mat och dryck till sport och bowling, säger Marjan Djuricic, franchisetagare O’Learys Gustavsberg.

O'Learys startade i Göteborg 1988 och har sedan dess expanderat till sex länder och cirka 85 franchisebaserade restauranger. Sporten står alltid står i centrum i kedjans Bostoninspirerade lokaler, vilket har blivit ett kännetecken för O’Learys. Målgruppen är bred; allt ifrån barnfamiljer och kompisgäng till den hungrige och den sportintresserade.

-  Våra förhoppningar är att alla ska känna sig hemma hos oss. Vi vill kunna erbjuda ett naturligt stammishak där man både kan titta förbi på en vardag och spela lite biljard eller gå dit på kvällarna med familjen för äta något gott. Det ska vara en skön atmosfär helt enkelt, fortsätter Marjan Djuricic, franchisetagare O’Learys Gustavsberg.

För ytterligare information och eventuella intervjuer, kontakta:
O’Learys - Wilhelm Vintilescu, CEO, +46(0)70-710 80 05,
wilhelm.vintilescu@olearystrademark.com.
O’Learys - Marjan Djurcic, Franchisetagare, +46(0)73-981 14 89,
marjan.djuricic@olearys.se

O’Learys - The No1 Sportsbar är en nöjesrestaurang som skapar känslan av att vara ett andra vardagsrum, Your Second Living Room. O’Learys grundades 1988 av krögarprofilen Jonas Reinholdsson den första enheten öppnade den 16 november i Göteborg. I dag finns O’Learys i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien och Singapore. Totalt cirka 84 anläggningar, varav ett flertal i köpcentrum. Restaurangerna drivs av lokala franchisingtagare. Kedjans totala omsättning för 2013 uppgick till 1,3 miljard kronor

Mer information hittar du på olearys.se