O’Learys största restaurang stärker upplevelsen i Mall of Scandinavia

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 09:26 CEST

Ett attraktivt serviceutbud och en unik butikmix. När Mall of Scandinavia öppnar hösten 2015 sätts en
ny standard för Skandinaviska köpcentrum. Nu står det klart att O’Learys bidrar till detta med sin hittills största
restaurang i ett köpcentrum.

Fastighetsägaren Unibail-Rodamco har tecknat avtal med O’Learys om att öppna en 3 500 kvadratmeter stor sportrestaurang i Mall of Scandinavia. Köpcentrumet, som öppnas strax norr om Stockholm city, blir med sina 100 000 kvadratmeter en av Skandinaviens absolut största shoppingdestinationer.

O’Learys restaurang kommer att ligga i anslutning till Friends Arena och blir därmed en viktig del i upplevelsen, både för de som besöker köpcentrumet och för arenabesökarna.

– Vi är mycket glada att en så stor köpcentrumägare inser vilken kraft det finns i mat och dryck när det gäller att stärka upplevelsen och centrumets attraktionsförmåga, säger O’Learys VD Wilhelm Vintilescu.

För fastighetsägaren Unibail-Rodamco är detta den enskilt största restaurangen hittills, samtliga internationella köpcentrum inräknade. Under 2015 lanserar företaget en tydligare fokusering på mat och dryck under parollen ”The Dining Experience” som införs på 25 olika köpcentrum i ett flertal länder.

– För oss är detta en efterlängtad möjlighet att skapa en restaurang som verkligen blir ett ankare i köpcentrummiljön, säger Wilhelm Vintilescu.

O’Learys restaurang kommer att innehålla en bowlinganläggning med tolv banor, biljard- och bordtennisbord, samt ett flertal simulatorer. Ett utbud som tillsammans uppmanar besökare att umgås i köpcentrumet – något som har en mycket positiv inverkan på besökstiderna.

Med 550 sittplatser för sittande gäster blir restaurangen i Mall of Scandinavia O’Learys hittills största.

För ytterligare information och eventuella intervjuer, kontakta

Wilhelm Vintilescu, VD, 070-710 80 05,
wilhelm.vintilescu@olearystrademark.com.
För bilder, kontakta marknadschef Helén Martin, 070-785 95 65, helen.martin@olearystrademark.com.

O’Learys - The No1 Sportsbar är en nöjesrestaurang som skapar känslan av ett andra vardagsrum, Your Second Living Room. O’Learys grundades 1988 av krögarprofilen Jonas Reinholdsson. Den första enheten öppnade den 16 november 1988 i Göteborg. I dag finns O’Learys i åtta länder. Under 2014 öppnas drygt 20 nya restauranger och i sommar passerar antalet anläggningar 100 stycken. Restaurangerna drivs av lokala franchisingtagare. Kedjans totala omsättning uppgick 2013 till 1,3 miljarder kronor.

Mer information hittar du på olearys.se