O'Learys storsatsar i Örebro.

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 13:35 CEST

O’Learys Trademark planerar för ytterligare en restaurang i Örebro. Nu i samband med Gustavsvik Resorts storsatsning på att bli en av Sveriges största turistattraktion med bl a hotell och nya attraktioner i området.

Planerna är ett 4000 m2 stort Eventcenter med bl a bowling, inomhus racing och simulatorer. Det kommersiella utbudet kring satsningen på Gustavsviksområdet ser ut att kompletteras med Örebros andra O’Learys restaurang, vilken förväntas slå upp portarna vintern 2014/2015.

Projektering pågår för fullt för ett O’Learys Eventcenter, vilket placeras intill det planerade hotellet. Att O´Learys kommer att etablera ytterligare en restaurang i Örebro har sedan länge varit klart. Denna gång kommer det bli en riktig nöjessatsning med nydanande aktiviteter som Bowling, inomhus racing och simulatorer. Naturligtvis kommer satsningen även innehålla scenunderhållning och sport.

- Vi kommer att öppna ett minst 4 000 kvadratmeter stort Eventcenter vid Gustavsvik. Det kommer att bli en fantastisk anläggning som kommer slå besökarna med häpnad, säger WilhelmVintilescu CEO O’Learys Trademark.

Inomhus-racingen är för Sverige ett relativt nytt begrepp;
– En elektrisk gokartbana där bilarna når hastigheter upp mot 70 km/h. Bilarna drivs av elektricitet och därmed miljövänliga. Idag finns konceptet i Kista Galleria
– En otroligt populär attraktion för både företag, familjer och vänner
– En attraktion som förändrat Kistas nöjesliv radikalt. I konceptet ingår även läktare med tillhörande storbildsskärm som integreras i miljön.

- Att kunna åka gokart i nydanade miljö med O’Learys-känsla är något helt unikt. Vi tror att nästa ställe för utrullning av detta koncept tillsammans med en O’Learys bowling kommer bli Örebro och Gustavsvik avslutar Wilhelm Vintilescu.

Just nu tittar vi speciellt på vilka upplevelser som kan komplettera vår nuvarande Örebroanläggning.  Det skall vara något som verkligen passar och attraherar Örebroarna men även gör Gustavsviks Resorts till en året runt anläggning att besöka.

-Gustavsviksområdets utveckling och vision går hand i hand med vår satsning på stora event-anläggningar som skapar en upplevelse för hela familjen, företag och vänner som vill uppleva något alldeles extra. Här kommer både badets- och campingens- besökare samt alla verkande och boende i Örebro kunna spendera tid tillsammans. säger Wilhelm Vintilescu.

- Att vi nu tillsammans med O’Learys ser ut att kunna få in en av deras nydanande anläggningar i området kommer förstärka utbudet ytterligare och gör att vi kan erbjuda besökarna ett rikare
utbud av mat, event, sport och nöje! - och med det en ännu större anledning att komma hit, säger Magnus Nilsson VD på Gustavsvik.

För ytterligare information och eventuella intervjuer, kontakta:

O’Learys TrademarkWilhelm Vintilescu, CEO, 070-710 80 05  wilhelm.vintilescu@olearystrademark.com.

Gustavsvik Resort  -  Magnus Nilsson, VD, 070-655 99 59
magnus.nilsson@gustavsvik.se

O'Learys Örebro
Jacob Strömberg, Ägare, 070-567 12 92