O’Learys fortsätter att växa – öppnar på flera nya marknader

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2017 15:28 CEST

O’Learys fortsätter att expandera i rask takt – både i Sverige och runt om i världen. Franchisekedjan meddelar nu att de slår upp portarna på flera nya marknader. Under hösten öppnar nämligen O’Learys sin första restaurang på Island och under våren 2018 även i Tallinn, som blir det första steget i den baltiska etableringen.

O’Learys rider vidare på sin expansionsvåg och har nu hittat samarbetspartners för etablering både på Island och i Baltikum. Under hösten sluts den nordiska cirkeln när Island får sin första O’Learys-restaurang som öppnar i det populära shoppingcentret Smáralind utanför Reykjavik. Därefter finns det planer på att öppna ytterligare tre till fyra isländska restauranger inom de kommande fem åren.

- Den nordiska marknaden är viktig för oss och det är därför väldigt kul att vi nu etablerar oss på Island, och att vi har hittat en mycket erfaren och passionerad partner att göra det med, säger Christian Bellander, VD på O’Learys. Dessutom är en nation som med endast drygt 300 000 invånare lyckas kvala in och gå hela vägen till kvartsfinal i fotbolls-EM en speciell sportnation som är värd att satsa på.

Under våren 2018 öppnar O’Learys Event Center i Tallinn, som blir den första av flera planerade öppningar på den baltiska marknaden. O’Learys ser stor potential i partnerskapet med Apollo Group och möjligheter att utveckla erbjudandet och kundupplevelsen, både inom mat och dryck men också inom den framgångsrika satsningen där god mat kombineras med sport och aktiviteter. På O’Learys Event Center i Tallinn kommer bland annat shuffleboard, klättervägg, biljard, bowling, dart och bio att finnas tillgängligt.

- Med sin närhet till våra kärnmarknader är Baltikum ett naturligt tillväxtområde för oss. Apollo Group har expanderat kraftfullt i Estland och det är spännande att se hur vi kan arbeta tillsammans för att växa ännu mer. Vi är glada över att ha hittat en partner med liknande mindset och detta är en spännande investering för oss båda, säger Christian Bellander.

Utöver i Estland och på Island öppnar O’Learys under hösten 2017 nya restauranger i Hemsedal och Bergen i Norge samt i Karlskoga, Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:

Christian Bellander, VD på O’Learys Trademark
Telefon +46 70-856 03 75, e-mail christian.bellander@olearystrademark.com

O’Learys Trademark är franchisegivare till restaurangkedjan som grundades 1988 i Göteborg av krögarprofilen Jonas Reinholdsson. Idag finns 120 restauranger i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Belgien, Ungern, Turkiet, Förenade Arabemiraten, Singapore, Kina och Vietnam. Den totala omsättningen uppgick 2016 till 2,2 miljarder kronor. Som partner till svenska FN-förbundet driver O’Learys CSR-programmet Meal4Meal, vilket hittills har bidragit till över 1,7 miljoner skolmåltider i Etiopien och DR Kongo. O’Learys kärnvärden är Fair, Passionate, Proud. Mer information hittar du på www.olearyssportsbar.com.