O’Learys fortsätter sin kraftfulla expansion i Norge - Öppnar ny restaurang i Stovner Senter

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2016 19:40 CET

Torsdagen den 17 november fick den norska O’Learys-familjen ännu ett tillskott, då portarna till en ny restaurang i Stovner Senter, Oslo, slår upp. Restaurangen blir den tolfte som O’Learys öppnar i Norge och är en del av O’Learys fortsatta öppningsvåg av restauranger i hela Norden.

- Öppningen i Stovner Senter går helt i linje med våra nordiska expansionsplaner, säger Christian Bellander, VD O’Learys Trademark. Under nästa år öppnar vi flera nya restauranger i Norge och vi ser fram emot att utöka vårt erbjudande och samtidigt utveckla samarbetet med våra norska franchisetagare.

Restaurangen är belägen i Stovner Senter, ett av Oslos största lokala centrum. På menyn finns självklart O’Learys-klassiker och ett brett och varierat sportutbud, där alla som vill njuta av en bra middag tillsammans med en portion sportunderhållning kommer att hitta något som passar dem. Förutom 170 sittplatser, finns ett Kid’s Corner och shuffle boards.

- Stovner Senter är ikon i distriktet och har en härlig atmosfär – men saknar restauranger. Därför känns det extra roligt att öppna just här, säger Rasa Jonyte, Area Manager. Gallerian är en knytpunkt och mötesplats för människor i alla åldrar och vi hoppas att detta kan bli deras naturliga plats att vända sig till när de vill njuta av bra mat, sport och sällskap.

O’Learys Stovner Senter blir den första restaurangen i gallerian och därför en självklart plats för gallerians besökare att ta en välförtjänt shoppingpaus och njuta av mat och dryck i klassisk O’Learys-miljö.

- Med gallerians första restaurang kan vi finnas mitt i människomyllret och skapa en självklar plats för familj och vänner att samlas på, säger Tommy William Olsen och Gjert Eirik Johannessen, franchisetagare O’Learys Stovner. Som restaurang och sportbar kan vi erbjuda något för alla och vi ser mycket fram emot att välkomna såväl hungriga sportentusiaster som shoppare till oss.

O’Learys Stovner öppnar den 17 november. Restaurangens öppettider är måndag-torsdag kl. 10-23, fredag-lördag kl. 10-01 och söndag kl. 14-21. Mer information finns på https://olearys.no/oslo-stovner/.

För mer information, kontakta:

Christian Bellander, CEO O’Learys Trademark
Telefon 070-856 03 75, e-post christian.bellander@olearystrademark.com

O’Learys Trademark är franchisegivare till restaurangkedjan som grundades 1988 i Göteborg av krögarprofilen Jonas Reinholdsson. Idag finns 120 restauranger i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Belgien, Ungern, Turkiet, Förenade Arabemiraten, Singapore, Kina och Vietnam. Utöver O'Learys Bar & Restaurant så ingår även Boston Grill, OBW och Bambino's i företagets konceptportfölj. Den totala omsättningen uppgick 2015 till 1,865 miljarder kronor. Som partner till svenska FN-förbundet driver O’Learys CSR-programmet Meal4Meal, vilket hittills har bidragit till över 1,7 miljoner skolmåltider i Etiopien och DR Kongo. O’Learys kärnvärden är Fair, Passionate, Proud. Mer information hittar du på www.olearyssportsbar.com.

.