Restaurangkedjan O’Learys skapar nya upplevelser - Här gör gokart entré i köpcentrumet!

Pressmeddelande   •   Okt 09, 2012 16:21 CEST

Nu kan du köra gokart i en behaglig restaurangmiljö. För O’Learys är det ytterligare ett led i satsningen på ”eatertainment”. Anläggningarna bidrar avsevärt till förlängda besökstider i de centrum man etablerar sig i.

O’Learys bryter ny mark när restaurangkedjan i dagarna introducerar en helt ny restaurangupplevelse.
– Nu öppnar vi Europas mest moderna gokartbana. Bilarna drivs av miljövänlig el och de går snabbt, upp till 70 km i timmen, säger O’Learys VD Wilhelm Vintilescu.

Den första anläggningen, som är 4 000 kvadratmeter stor, öppnas nu i Kista Galleria i Stockholm. Ytterligare etableringar planeras på flera ställen i Europa.

– Banan ligger i en fantastisk miljö. Det är varmt och ombonat och borta är de ofräscha avgasdofterna som annars är så vanligt på gokartbanor.

I lokalen finns också en 70 meter lång LED-vägg. Via kameror på bilarna kan gästerna följa loppen på plats eller inne i restaurangen. Wilhelm Vintilescu menar att O’Learys satsning kommer att bidra till att utveckla köpcentrum och andra kommersiella fastigheter.

– Det här är den optimala destinationen för ett köpcentrum. Vi tar hand om kunden och får dem att stanna länge, samtidigt som vi skapar en upplevelse.

O’Learys har sedan tidigare inför bowling i ett antal av sina anläggningar, och samtliga av kedjan restauranger erbjuder gästerna sportevenemang samtidigt som man njuter av mat och dryck av högsta kvalitet.

– Vi skapar en känsla av att sudda ut gränser, vi kallar det ”Better than Live”. Att se en sporthändelse hos oss ska vara bättre än att se den på plats, säger Wilhelm Vintilescu.

I nuläget planerar O’Learys ett flertal bowling- och gokartanläggningar i Europa.

För ytterligare information och eventuella intervjuer, kontakta VD Wilhelm Vintilescu,
+46 70 710 80 05, wilhelm.vintilescu@olearystrademark.com.

För högupplösta bilder kontakta marknadschef Helén Martin,
+46 70 785 95 65, helen.martin@olearystrademark.com.

Bilderna finns även på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/OLearys.

Om O’Learys
O’Learys är en nöjesrestaurang som skapar känslan av att vara ett andra vardagsrum, Your Second Living Room. I dag finns OLearys i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Spanien och Singapore. Totalt cirka 80 anläggningar, varav ett flertal i köpcentrum. Restaurangerna drivs av lokala franchisingtagare. Kedjans totala omsättning för 2012 beräknas uppgå till en miljard.

Mer information hittar du på ww.olearys.se

Restaurangkedjan O’Learys är bland annat känt för sin unika inredning inspirerad från Boston och många tv-skärmar. O’Learys är en mötesplats för alla som främst erbjuder sina gäster god mat inspirerad från det nordamerikanska köket temasatt kring sport och musikupplevelser.

O’Learys grundades 1988 av krögarprofilen Jonas Reinholdsson då första enheten öppnade den 16 november i Göteborg. O'Learys Trademark och varumärket O'Learys ägs från januari 2012 av grundaren Jonas Reinholdsson, VD Wilhelm Vintilescu och COO Christian Bellander som alla arbetat i bolaget sedan 2003. Tillsammans äger de bolaget med en grupp investerare bestående av Mikael och Manfred Gottschlich samt Björn Johansson.