Tyresöborna får äntligen sin egen O’Learys.

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 10:18 CET

O’Learys har öppnat i Tyresö Centrum. Det har efterlängtat tillskott för Tyresöborna som länge har saknat en träffpunkt i området. O’Learys är en naturlig mötesplats där man kan träffas och njuta av en skön blandning av god mat, sport och underhållning.

Restaurangen kommer att drivas av bröderna Benjamin och Thomas Bahar som sedan tidigare med stor framgång driver samma koncept i Farsta Centrum och Haninge Centrum.

– Vi har arbetat inom O’Learys kedjan under en längre tid och trivs jättebra med konceptet. När läget och frågan dök upp om vi ville starta upp i Tyresö så var svaret självklart ja, berättar Thomas.

– Nu längtar vi efter att få välkomna våra gäster till god mat och härliga sportupplevelser i bästa O’Learys anda.

O’Learys VD, Wilhelm Vintilescu, tycker att det är fantastiskt roligt att vårt koncept är så omtyckt och framgångsrikt att våra befintliga franchisetagare väljer att öppna fler restauranger. Vi önskar Benjamin och Thomas lycka till även i Tyresö och hälsar alla som bor i området varmt välkomnar till ännu en O’Learys.

O’Learys kedjan fortsätter att växa. I år öppnar O’Learys 13 nya enheter i fyra länder.

– Skön atmosfär, god vällagad mat, serviceinriktad personal i samklang med fantastiska sport och musikupplevelser är nyckeln till framgången avslutar Wilhelm.

För mer information kontakta;
Wilhelm Vintilescu, CEO O’Learys Trademark:
Tel. 070-710 80 05, E-mail: wilhelm.vintilescu@olearystrademark.come

Benjamin Bahar O’Learys Tyresö 070 820 42 77

Restaurangkedjan O’Learys med sina närmare 80 restauranger i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Spanien, Tyskland och Singapore är bland annat känt för sin unika inredning inspirerad från Boston och många tv-skärmar. O’Learys är en mötesplats för alla som främst erbjuder sina gäster god mat inspirerad från det nordamerikanska köket temasatt kring sport och musikupplevelser.

O’Learys grundades 1988 av krögarprofilen Jonas Reinholdsson då första enheten öppnade den 16 november i Göteborg. O'Learys Trademark och varumärket O'Learys ägs från januari 2012 av grundaren Jonas Reinholdsson, VD Wilhelm Vintilescu och COO Christian Bellander som alla arbetat i bolaget sedan 2003. Tillsammans äger de bolaget med en grupp investerare bestående av Mikael och Manfred Gottschlich samt Björn Johansson.