Ny stjärnformad ostbåge sprider stjärnglans till fredagsmyset

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2013 08:52 CET

Lagom till nyår lanseras OLW cheez starz – en ny stjärnformad ostbåge med cream cheese och cheddar. OLW cheez starz har en ny form, en ny smak och kommer sprida stjärnglans till årets alla fester och fredagsmys.

Till nyår får cheez doodles, Sveriges mest älskade ostbåge, en ny kompis. Då lanserar OLW sina nya stjärnor på marknaden – OLW cheez starz. Cheez starz är något syrligare i smaken och ger en mild, rund smakkombination av välbekanta och populära ostar – cream cheese och cheddar. OLW:s nya stjärnor är spröda i konsistensen och smälter lätt i munnen.Stjärnformen skapar en festlig stämning, och passar perfekt till både nyårsfester och fredagsmys.

Originalet OLW cheez doodles har tillverkats i Filipstad sedan 1968 och är i dag den bäst säljande snacksartikeln i Sverige. Det säljs runt tio miljoner påsar om året, vilket är en påse var tredje sekund.

– Svenska folket älskar ostsnacks och vi är glada att kunna presentera en nyhet just till nyår. Nyårsveckan är nämligen den veckan då det säljs mest snacks i landet, omkring 4 miljoner påsar, vilket är en ökning på 25 procent jämfört med en vanlig vecka, säger Charlotte Siljebrand Nisses, marknadschef på OLW.

OLW har i dagsläget nio stycken ostsnacks i flera former och smaker. OLW cheez starz blir det senaste tillskottet i cheezfamiljen.

OLW cheez starz finns i utvalda butiker redan den 19 december.
Pris per påse: ca 19 kronor
Vikt: 220 gram

För mer information, vänligen kontakta:
Charlotte Siljebrand Nisses, marknadschef OLW, 08–578 718 28, 070–419 77 28, charlotte.siljebrand.nisses@olw.se

Om OLW
OLW Sverige AB är marknadsledare på den svenska snacksmarknaden, som idag omsätter nästan 3 miljarder konsumentkronor.

Under varumärket OLW tillverkar, säljer och marknadsför vi snacksprodukter inom segment som nötter, chips, ostsnacks, popcorn och dipmixer. I sortimentet finns marknadens största produkt - cheez doodles. OLW:s huvudkontor med försäljnings- och marknadsavdelning finns i Solna och fabrik i Filipstad. Företaget omsätter drygt 700 miljoner kronor och har ca 225 anställda, varav ca 75 personer inom marknad och försäljning. OLW ingår i Orkla-koncernen, som är den största leverantören av märkesvaror till dagligvaruhandeln i Norden. Göteborgs Kex, Abba Seafood och Procordia Food är systerbolag inom Orkla-koncernen. Sedan 2005 har OLW och Göteborgs Kex ett nära samarbete via gemensam säljkår. Mer info om OLW hittar Du på vår hemsida: www.olw.se

Kommentarer (0)