Bonuskampanjen ”Din resa, vårt bidrag” har utökats till att omfatta fler kameror och objektiv från Olympus.

Fånga nästa resa med världens mest mobila kamerasystem med utbytbart objektiv! Med Olympus lätta, kompakta OM-D-kameror och M.Zuiko-objektiv kan alla bevara magin i ögonblick på resa eller med nära och kära för att ge mörka vinterdagar lite guldkant.

Kunder som köper någon av de produkter som omfattas mellan 1/10-2018 och 15/1-2019 hos deltagande återförsäljare har rätt till kontantbonus enligt nedan. Bonussummorna kan kombineras; anspråk måste skickas in till Olympus senast 15/2-2019 och det endast på https://bonus.olympus.eu. Villkor gäller.

OM-D-kameramodeller som omfattas

OM-D E-M5 Mark II (bonus på 1000kr): Som alla modeller i det ansedda Olympus OM-D-sortimentet har E-M5 Mark II utformats för att överträffa vad gäller hastighet, precision och bildkvalitet. Den här kameran för kräsna, kreativa entusiaster har Olympus berömda 5-axliga bildstabiliseringssystem (IS), för att kompensera för eventuell oskärpa, vilket gör den perfekt om man vill ta knivskarpa bilder och filma i dåligt ljus utan stativ.

OM-D E-M10 Mark III (bonus på 1000kr): OM-D E-M10 Mark III har skapats för att uppmuntra både nybörjare och entusiaster att upptäcka hur roligt det är att fotografera. Tack vare fyra kamerastödda fotograferingslägen kan även nybörjarfotografer ta fantastiska bilder och filmer.

M.Zuiko-objektiv som omfattas

M.Zuiko Digital ED 9-18mm F4.0-5.61 (bonus på 1000kr): Med en vikt på bara 155 g och en totallängd på bara 49,5 mm ger detta ultravidvinkelobjektiv med stöd för OM-D-kamerans snabba kontrast-AF en ny dimension för ambitiösa fotografer som vill packa lätt.135 mm-ekvivalent: 18-36 mm.

M.Zuiko Digital ED 12mm F2.02 (bonus på 1000kr): Omslutet av ett elegant metallhölje av hög kvalitet är det här objektivet perfekt för vidvinkelfotografering i dåligt ljus utan blixt. Detta objektiv har en manuell fokusknapp som gör manuell fokusering enklare. En speciell linsbeläggning halverar distraherande och oönskade reflektioner jämfört med traditionell beläggning.235 mm-ekvivalent: 24 mm.

M.Zuiko Digital 17mm F1.83 (bonus på 750kr): Enastående bildkvalitet i ett lätt och otroligt kompakt format: Detta objektiv på 17 mm erbjuder en stor, otroligt ljus bländare på F1.8 för fotografering utan stativ i svagt ljus, plus den unika snabbfokusknappen. Med objektivets avancerade MSC-autofokus (Movie & Stills Compatible) och speciella ZERO-beläggning kan användarna enkelt åstadkomma de högkvalitativa resultat de vill ha.335 mm-ekvivalent: 34 mm.

M.Zuiko Digital ED 60mm F2.8 Macro4 (bonus på 750kr): Det här makroobjektivet erbjuder fantastisk bildkvalitet, mångsidighet och det låter dig ta bilder på nära håll i äkta (1:1) naturlig storlek med knivskarpa detaljer och rund bokeh. 60 mm F2.8 Makro-objektivet har ett damm- och stänksäkert hölje och en specialbeläggning på linselementen, så att det ger pålitliga resultat även vid tuffa väderförhållanden.435 mm-ekvivalent: 120 mm.

M.Zuiko Digital ED 75mm F1.85 (bonus på 1000kr): Alla fotoentusiaster som vill ta porträtt och fota inomhus har absolut nytta av det här fasta objektivet. Det ger kompromisslös bildkvalitet – med en ljusstark, stor bländare på F1.8 – som utmärker sig med skarpa kontraster, precision från kant till kant, hög upplösning och låg aberration.535 mm-ekvivalent: 150 mm.

M.Zuiko Digital ED 75-300mm F4.8-6.7 II6 (bonus på 1000kr): Extrem telefotoprestanda för att komma närmare avlägsna motiv. Det här förvånansvärt kompakta objektivet har en supertyst fokuseringsmotor och snabbfokuseringsfunktion.635 mm-ekvivalent: 150-600 mm.

Alla kameror och objektiv från Olympus kommer med en kostnadsfri förlängning av garantin på sex månader* när man registrerar sig på plattformen MyOlympus på www.my.olympus.eu.

Produktspecifikationerna kan komma att ändras utan förvarning. De senaste specifikationerna finns på Olympus webbplats, www.olympus-europa.com.

*Sex månader utöver den lagstadgade garantin i inköpslandet.

För frågor eller ytterligare information, kontakta:

Stefan Mann

Olympus Sverige