Olympus PEN E-P5 och flaggskeppet inom kategorin TOUGH TG-2 vinner EISA Awards

PEN E-P5 är den bästa avancerade kompakta systemkameran
Den tidigare modellen PEN-F inspirerade till den senast lanserade modellen PEN E-P5, som imponerade på EISA juryn med sina enastående funktioner. "Kamerans högsta slutartid på 1/8000 sekund är en av de kortaste slutartider i kategorin kompakt systemkamera, den 5-axliga bildstabiliseringen är också något unikt för denna kategori. "Juryn berömde också ISO-omfånget mellan 100 - 25.600, den inbyggda WiFi samt de kreativa fotograferingsmetoder som artfilter.

TOUGH TG-2 är bästa resekameran
Den stöttåliga, fryståliga och vattentäta TOUGH TG-2 vann juryns förtroende med sitt ljusstarka 4x zoomobjektiv 1:2.0 som levererar hög kvalitet i svagt ljus och med sitt skärpedjup. "Det snabba autofokussystemet gör denna kamera till ett perfekt val för utomhusbruk och action fotografering ". Juryn tillägger: "I supermakroläget är det minsta fokusavstånd endast 1 cm och med kamerans inbyggda GPS kan du se exakt var en bild togs och sedan placera platserna på en karta."

Om EISA
Europeiska Imaging & Sound Association (EISA) är en organisation som representeras av de 50 ledande tidningarna i 20 europeiska länder inom kamera, bildbehandling och ljud.

Varje år väljer de ut enastående produkter och tekniker från ett brett spektrum av audiovisuella produktkategorier.

För ytterligare produktspecifikationer se på Olympus webbplats http://www.olympus-europa.se för de senaste specifikationerna.

• spegellös
  • tough