Olympus µ TOUGH-3000 - Kameran för vardagsäventyren

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2010 07:00 CET

Kameran för vardagsäventyren

Olympus µ TOUGH-3000

Vilda lekar i vinterrusket med barnen, en fisketur i regnet, dokumentation av bygget – till alla vardagsäventyr passar Olympus nya µ TOUGH-3000 perfekt. En kamera som pallar för det mesta och som kombinerar hög bildkvalitet med HD video.

Oavsett om kameran slängs ner i ryggsäcken eller skickas runt på familjefesten, behöver du inte oroa dig för µ TOUGH-3000. Men den är inte bara extra tålig: vattentät ner till 3 meter, klarar fall på upp till 1,5 meter och fryssäkra ner till -10°C. Den bjuder även på:

• HD video och HDMI interface

• 1 GB internminne och plats för SD-kort
• Photo Surfing

• [ib] bildprogramvara

• USB laddning

Filma i HD och få bättre koll på bilderna

Filma all action i HD (720p) och visa upp på din HD-TV via HDMI. Bläddra snabbt genom dina bilder med Photo Surfing. Tack vare nya bildprogramvaran [ib] hittar du snabbt bilderna du letar efter. Dina bilder är taggade med information om datum, personer, platser och händelser. Ny teknik för ansiktsigenkänning håller koll på vänner och GPS-teknik var bilden tagits. Datumet har kameran koll på och händelser lägger du till.

Bilderna på kompisgänget eller favoritbandet, blir som du tänkt dig. Den kompakta 3,6x optiska vidvinkelzoomen, 12 megapixel bildsensor, dubbel bildstabilisator och smarta bildfunktioner hjälper dig fånga bilden perfekt.

Lättanvänd, stryktålig och kompetent

Den inbyggda manualen guidar dig snabbt till bästa bildinställning eller så låter du i-AUTO sköta allt åt dig. Med 1 GB internminne och SD kortplats finns det gott om utrymme för alla dina högupplösta bilder och filmer.

Precis som övriga modeller i Olympus µ TOUGH sortiment har µ TOUGH-3000 den senaste bildtekniken som AF-tracking, Beauty Mode, Magic Filters osv.

µ TOUGH-3000 är en mycket prisvärd, stryktålig och kompetent kompaktkamera.

Rekommenderade cirka priser ligger på 2,500kr. Säljstart i Februari 2010.

Olympus µ TOUGH-3000:

• Stötskyddad för fall upp till 1,5 m*
  • Vattentät ner till 3 meter**
  • Frystålig ner till -10 °C
  • Reptålig
  • 3.6x optisk vidvinkelzoom (motsv. 28-102 mm i småbildsformat)
  • 12 megapixlar
  • HD video och HDMI
  • 1 GB internminne och SD*** kortplats
  • Photo Surfing och [ib] bildprogramvara
  • Extra ljusstark och repsäker display (6.9cm/2.7" HyperCrystal III LCD
    med 230 000 punkter)