Burn Cancer – alla kan göra något

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2016 08:30 CEST

Alla kan göra något för att bidra i kampen mot cancer. Därför skapades doftljusen Burn Cancer. Förra året samlade ljusen in över en halv miljon kronor till organisationenUng Cancer. Målet i år är att samla in ännu mer. Höstens Burn Cancer kommer med ny design och i nya härliga dofter – Magnolia, Juicy Peach och Grapefruit Vanilla.

Burn Cancer vill göra det enkelt att bidra, för varje sålt ljus skänker man 10 procent till organisationen Ung Cancer.

– Alla köper doftljus, man har det hemma och ger i present när man går bort. Det är ett enkelt sätt att hjälpa till samtidigt som det är ett kraftfullt budskap att vi tillsammans kan skapa förändring, säger Beatrice Lindgren, konceptansvarig på moderbolaget On Interiör och initiativtagare till Burn Cancer.

När ytterligare en nära anhörig drabbats av cancer bestämde sig Beatrice Lindgren för att ta det där ”alla kan göra något” på allvar. Resultatet blev Burn Cancer – ett snyggt designat ljus med härliga dofter som skänker en del av intäkten till kampen mot cancer.

– Cancer är fruktansvärt, det klampar in i våra liv och förstör glädjen. Projektet Burn Cancer blev en viktig del i min sorgeprocess för att känna att jag hjälpte till, säger Beatrice Lindgren, som även deltagit i Ung Cancers mentorprogram 2016.

Förra året samlade försäljningen av Burn Cancer in över 500 000 kr till Ung Cancer. En organisationsom jobbar dagligen med att stötta unga vuxna cancerdrabbade och närstående.
– Tack vare initiativet med Burn Cancer har vi kunnat göra livet bättre för unga vuxna som lever med eller nära cancer. Burn Cancer är också ett tydligt exempel på hur företag och privatpersoner kan använda sin expertis och kreativitet för att i längden skapa bättre förutsättningar för unga vuxna cancerberörda, säger Camilla Tuneberg, generalsekreterare på Ung Cancer.

Årets Burn Cancer finns i tre dofter – Magnolia, Juicy Peach och Grapefruit Vanilla.

Designen är mattsvart med en accentfärg av silver, guld eller brons. Ljusen är gjorda helt i sojavax och har en brinntid 30 timmar. Rekommenderat pris 199 kronor och trepack 299 kronor. Burn Cancer finns hos utvalda återförsäljare i hela Sverige så som www.olssongerthel.se, www.nelly.com

Läs mer på www.burncancer.se
Läs mer om Ung Cancer och deras arbete på www.ungcancer.se

#BURNCANCER

För mer information vänligen kontakta:

Sara Wernerby, marknadsansvarig
E-post: sara.wernerby@oninterior.se Tfn: 0735-338159

Beatrice Lindgren, konceptansvarig On Interiör,
E-post: beatrice.lindgren@oninterior.se Tfn: 0709-461191

Ida Nilsson, presskontakt
E-post: Ida@gillakommunikation.com Tfn: 0709-134037

On interiör erbjuder kunden ett brett sortiment från varumärkesportfolion bestående av Byon, Victorian, Burn Cancer, Village och Vakinme. Med en stark gemensam grund för samtliga varumärken kan bolaget lova en trygghet och stabilitet gentemot kund i allt från kundstöd till leverans utan att släppa tråden av förnyelse i utryck och känsla.

Kommentarer (0)

Kommentera