One Agency får ny vd

One Agency, en av Sveriges ledande leverantörer av IT konsulter, har rekryterat Paulina Illman Lindefeldt som ny vd. Beslutet innebär att nuvarande vd Richard Eklind lämnar sitt jobb. Paulina tar över chefsrollen för företaget from 29 januari 2020.

Vi är redan en av branschens mest uppskattade arbetsgivare och leverantörer och vår ambition är att ytterligare förstärka den positionen samtidigt som vi ska öka vår tillväxt och bredda vårt erbjudande. Vi är helt övertygade om att Paulina har både rätt kompetens och erfarenhet för att uppnå detta. Vi är glada att kunna välkomna Paulina ombord och vill samtidigt tacka Richard Eklind för det fina arbete han har gjort för oss, säger Joachim Zetterlund, styrelseordförande i One Agency.

Paulina Illman Lindefeldt har mångårig VD-erfarenhet och har bland annat arbetat som koncernchef på Konsultbolag1. Hon kommer närmast från rollen som Business Unit Manager IT Solutions Mälardalen på företaget AFRY, tidigare ÅF.

– Jag har arbetat med IT- konsultverksamheter i 25 år och det är den typ av verksamhet jag verkligen brinner för. Att leda One Agencys fortsatta expansion med sitt gedigna utbud av kvalificerade IT-kompetenser och samtidigt vidareutveckla den positiva företagskulturen och dess medarbetare - känns som en fantastisk möjlighet som var omöjlig att tacka nej till.

One Agency är leverantör av IT-kompetens till en stor del av svenskt näringsliv. Företaget har sitt huvudkontor i Stockholm och sysselsätter omkring 100 personer. Richard Eklind har varit vd sedan 2017 och kommer att lämna bolaget efter en överfasningsperiod till Paulina Illman Lindefeldt under första kvartalet 2020.

För mer information:
Joachim Zetterlund, styrelseordförande i One Agency, telefon: 070–814 44 45
Paulina Illman Lindefeldt, tillträdande vd One Agency, telefon: 070-302 80 71

• Data, Telekom, IT

Likasinnade men inte likadana. One Agency är ett kulturstarkt och värderingsstyrt IT-konsultföretag under stark tillväxt som är med och formar om branschen genom att sätta individen i centrum. Vi tror på personlig utveckling och att måndagar skall vara lite roligare.

Mia Pääsuke

Presskontakt Marketing & Communications +46 (0) 76 314 79 20