Fortum väljer ONE Nordic AB för mätvärdesinsamling i Stockholmsområdet

Fortum väljer ONE Nordic AB för mätvärdesinsamling i Stockholmsområdet

Avtalet består av 4 delar; 1) etablering av mätsystem och organisation, 2) mätvärdesinsamling, 3) service och periodiskt underhåll av värmemätare och 4) logistiktjänst. ONE Nordic AB tar ett totalansvar och ser till att allt fungerar och levererar kvalitetskontrollerad information enligt kundens krav.

”Vi efterfrågade en kompetent och stabil partner för att driva och utveckla mätvärdesinsamlingen under en lång tid. I partnerskapet ligger att gemensamt söka efter och utveckla nya produkter och tjänster för att effektivisera lösningen. Vi anser att ONE Nordic AB matchar dessa krav och vi ser fram emot att driva och utveckla affären tillsammans med dem”, säger Jakob Aldrin, Affärsutvecklare på Fortum Värme.

”Affären är viktig för ONE Nordic AB - den visar både vår kompetens inom mätteknikområdet och styrkan i vår produkt FÄRDIGT MÄTVÄRDE*. Affären är också strategiskt viktig i ONE Nordic ABs satsning på att bli en större aktör på marknaden i mellersta Sverige. Fortum Värme valde ONE Nordic AB efter en noggrann utvärdering (LUF upphandling) där vi utvärderas efter en kombination av faktorerna pris, företagets möjligheter, genomförande, mätteknisk lösning, miljö och kvalitet. Vi är glada och stolta över att vi var det bolag som Fortum Värme tyckte matchade deras krav och behov allra bäst”, säger Jan Bardell, VD för ONE Nordic koncernen.

*För mer information besök: www.one-nordic.se/fardigt-matvarde/

____________________________________________________________________

Jan Bardell, vd för ONE Nordic koncernen