Fr v: Gert Kristensson (Programchef upphandling, E.ON Energidistribution), Jonas Arvidsson (Vd, ONE Nordic), Joakim Johansson (Marknadsdirektör, ONE Nordic), Johan Mörnstam (Vd, E.ON Energidistribution), Lotta Hedre och Henrik Nilsson (Inköp E.ON E.)

ONE Nordic vinner volymer värda över en miljard i E.ON:s ramavtalsupphandling

I hård konkurrens vann ONE Nordic AB det prestigefulla fyraårsavtalet avseende drift och underhåll samt mindre om- och tillbyggnationer av E.ON Energidistributions lokalnät i Kronoberg, Kalmar och Blekinge. E.ON Energidistribution har dessutom valt att förlänga avtalet med ONE Nordic avseende lokalnätstjänster i södra Skåne, norra Skåne samt Örebro fram till 2020 och 2021. Avtalen är tillsammans värda över 1 miljard och är en bekräftelse på ONE Nordics unika och starka ställning på marknaden inom lokalnät i Sverige.

- En viktig och avgörande faktor då E.ON Energidistribution valde att tilldela oss avtalen var att vi visar att vi har förståelse för E.ON:s mål och utmaningar i framtiden. Vårt strategiska fokus på och hårda arbete med operativ effektivitet och SLA (service-level agreement) motsvarar E.ON:s kvalitetskrav i upphandlingen. Vi har i tidigare avtal med E.ON fått bra utdelning av vårt arbete med att klara E.ON:s SLA-krav och våra kvalitetspoäng gav bra resultat, säger ONE Nordics vd Jonas Arvidsson.

- ONE Nordic är sedan många år tillbaka en betydande leverantör till oss i olika geografiska områden. De är en engagerad leverantör med stor teknisk kompetens, erfarenhet och god leveransförmåga. Vårt mål är att våra kunder ska känna sig trygga med att oplanerade strömavbrott samt driftstörande fel och brister snabbt åtgärdas. Med ONE Nordic som leverantör litar vi på att vi kan uppnå det målet, säger Gert Kristensson, Programchef för Ramavtalsupphandlingen på E.ON Energidistribution.

Jonas Arvidsson, Vd för ONE Nordic koncernen
E-post: jonas.arvidsson@one-nordic.se

OM E.ON Energidistribution
E.ON Energidistribution levererar energi till den nordiska marknaden. För mer information: https://www.eon.se