OnePartnerGroup inleder samarbete med Teknikkvinnor

I syfte att göra teknikbranschen mer jämställd och matcha fler kompetenta kvinnor med intressanta jobbmöjligheter startar nu OnePartnerGroup ett samarbete med gruppen Teknikkvinnor.

Teknikkvinnor är en Facebookgrupp som grundades av Maria Paavola i september 2017. Gruppen är branschoberoende och medlemmarna jobbar med teknik och/eller på ett teknikföretag, pluggar teknik, eller vill göra det. Bland medlemmarna återfinns även många ingenjörer, lärare, personalvetare och ekonomer. Idag har Teknikkvinnor över 17 000 medlemmar.

- Jag vill bidra till att teknikbranscherna blir mer lönsamma, innovativa och jämställda. Valet av samarbetspartner föll på just OnePartnerGroup för att de finns på många orter i landet, (inte bara i de större städerna), och för att de, liksom jag, vill jobba långsiktigt för att förnya spelplanen inom teknik. OnePartnerGroup ett genuint härligt gäng som jag ser fram emot att lära känna ännu bättre, säger Maria Paavola.

- Vi på OnePartnerGroup är väldigt stolta över samarbetet. Marias initiativ och värderingar matchar väldigt bra med oss som företag och vi ser fram emot att tillsammans jobba för att skapa fler jobbmöjligheter för Teknikkvinnor, säger Martin Granetoft som samordnar projektet hos OnePartnerGroup.

• Teknologi, allmänt