Best of Brands outsourcar hela sin lagerverksamhet till OnePartnerGroup Logistics

Klädkedjan Best of Brands erbjuder ett stort utbud av märkeskläder och har butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping och Umeå. De öppnade sin e-handelssajt bestofbrands.com år 2011. Nu tar företaget nästa steg på tillväxttrappan, genom att lägga över hela sin lager- och logistikverksamhet på OnePartnerGroup Logistics.

- Lagerhantering är inte en del av vår kärnverksamhet och därför har vi tagit ett strategiskt beslut att lägga ut all lagerverksamhet på en logistikpartner. Logistik är en av de största och viktigaste frågorna för handeln idag och framtiden. Med detta beslut så säkerställer vi en trygg framtid säger Andreas Giambanco VD och Stina Höög Ahlstrand Inköp- & Logistikchef på Best of Brands.

Samarbetet är långsiktigt och innebär att OnePartnerGroup Logistics agerar centrallager för Best of Brands butiker och e-handel, samt sköter all transport och distribution från sina lagerlokaler i Nässjö.

Med OnePartnerGroup Logistics hjälp är Best of Brands rustade för tillväxt. De får högre kvalitet på tjänsterna gentemot butiker, minskar sina kostnader och får samtidigt en snabbare och mer precis logistikkedja.

Men det finns också andra värden bakom samarbetet, berättar Johan Lindahl, VD OnePartnerGroup Logistics:

- Förutom en logistiklösning så erbjuder vi ett helhetskoncept som är väl anpassat till Best of Brands behov tex via en effektiv returlogistik, fotostudio och kundtjänst. Vidare har kunden möjlighet att arbeta med gruppens reklambyrå för utveckling av webbshop, sökmotoroptimering och marknadsföring. Då vi även bygger logistikfastigheter så kan vi anpassa vår lösning efter kundens eventuellt förändrade behov vilket gör oss till en flexibel tillväxtpartner.

• Frakt, transport

• Stockholm

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktions-eller logistiklösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn.

Tillsammans med våra 2000 medarbetare är vi verksamma på 35 orter. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, erfarenhet och vårt engagemang strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern.