OnePartnerGroup förvärvar Kornboden

OnePartnerGroup förvärvar Kornboden Rekrytering & Bemanning med verksamhet i Sundsvall, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund. Förvärvet gäller från den 1 februari och innebär att OnePartnerGroup nu bedriver rikstäckande verksamhet inom rekrytering och bemanning: ”Vi ser Kornboden Rekrytering & Bemanning som en mycket bra plattform att expandera vidare från i regionen mellersta Norrland och uppåt”, säger Stefan Alvarsson, koncern-vd och huvudägare OnePartnerGroup.

För Kornboden betyder förvärvet att vi under vårt välkända varumärke får ett större sammanhang och nätverk med systerföretag i hela Sverige. Detta är något som kommer att gagna våra kunder och affärer även sett ur ett lokalt perspektiv och stärker ”Vår närhet – din framgång”. Vi är mycket glada och positiva inför framtiden, säger Robert Nilsen, vd och delägare Kornboden Rekrytering & Bemanning.

Vår vision att vara Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag blir nu verklig genom förvärvet av Kornboden. Vi som bolag har samma värderingar och vi månar om ett starkt engagemang i det lokala nätverket. Kornboden är ett fint bolag som har verkat i över 20 år i branschen och vi är stolta över detta förvärv. Tillsammans utgör vi ett starkt koncept för att kunna utveckla lokala affärer inom rekrytering och bemanning, säger Stefan Alvarsson, koncern-vd och huvudägare OnePartnerGroup.

Läs mer om OnePartnerGroup och Kornboden.

Kontaktpersoner:

Stefan Alvarsson, koncern-vd och huvudägare OnePartnerGroup

E-post: stefan.alvarsson@onepartnergroup.se

Robert Nilsen, vd och delägare Kornboden Rekrytering & Bemanning

E-post: robert.n@kornboden.se

• expansion
  • nyetablering

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn.

Tillsammans med våra 1200 medarbetare är vi verksamma på ett 26 orter, från Örebro i norr till Karlskrona i söder. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, erfarenhet och vårt engagemang strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern.