​Alexander från Göteborg sommarjobbar som hämtmatstestare

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2019 08:00 CEST

Restaurangtjänsten Onlinepizza har nu valt ut lokala testare till sommarens mest smakrika extraknäck. I Göteborg heter testaren Alexander Brodal, som under sommaren äter sig igenom tjänstens breda sortiment av hämtmat och recenserar rätterna via Instagram.

Alexander Brodal från Göteborg har fått sommarjobbet många drömmer om. Under ett par veckor kommer han testa sig igenom Onlinepizzas anslutna restauranger i Göteborg med ett utbud av alltifrån thaimat och hamburgare till sushi och självklart, pizza. Han lägger sedan ut sina utlåtanden på sitt privata instagramkonto och får betalt i form av maten som testas plus en summa pengar per recension.

Alexander som till vardags är PT men har innan jobbat som kock och även elitidrottare inom MMA är glad över sitt nya extraknäck.

– Jag har fått världens bästa jobb. Jag kommer inte fightas i weltervikt längre, det är en sak som är säker, säger Alexander Brodal.

Ett eftertraktat extraknäck
Onlinepizzatestarna går nu in på sitt femte år och har sammanlagt sett hundratals sökande till de eftertraktade tjänsterna. Ett projekt som pågår under sommaren med sju lokala testare i särskilt utvalda städer.

– Onlinepizzatestarna har kommit att bli en populär sommartradition och en chans att ge konsumenternas unika perspektiv på våra anslutna restauranger. Ett roligt och annorlunda sätt att visa på restaurangernas kvalitet när det kommer till service, leverans och råvaror, säger Anna Anderberg, pr-ansvarig på Onlinepizza.

Samtliga inlägg läggs ut under hashtagen #onlinepizzatestarna på Instagram. Utvalda omdömen kommer även att läggas ut på Onlinepizzas Instagramkonto.

Året onlinepizzatestare är: Emilia Ståhl från Jönköping, Elin Pettersson från Umeå, Johan Pettersson från Växjö, Vincent Vitlock från Malmö, Alexander Brodal från Göteborg, Rebecca Forslund från Halmstad samt Cornelia Cronström från Lund.

Om Alexander Brodal
Ålder: 24 år
Yrke: PT och elitidrottare (MMA)
Favorithämtmat: Sushi och italiensk pasta