Game, set och match till Opel

• Opel bilpartner till Stockholm Open
  • Sverigepremiär för Mokka X och nya Zafira
  • Årets Bil 2016 skjutsar spelareliten

Opel är tillsammans med Hedin Bil bilpartner till tennisturneringen Stockholm Open som drar igång i morgon den 15 oktober. På plats i Kungliga Tennishallen kan besökarna uppleva nya MOKKA X och nya Zafira som båda begår Sverigepremiär där. De nya modellerna kommer att finnas hos Opelhandlarna från den 28 oktober. Dessutom kommer 15 Opel Astra, som utsågs till Årets Bil 2016, att transportera spelare och gäster under det veckolånga evenemanget. Utanför tennishallen har Opel Adam antagit formen av en tennisboll.

”Vi är mycket stolta över att var bilpartner till Stockholm Open. Vi satsar stort på försäljning till företag och det här är ett perfekt forum för oss att diskutera affärer samtidigt som vi får möjlighet att se på tennis på högsta nivå”, säger Lasse Grundström, vd Opel Sverige.

”Att få presentera Opel i ett sammanhang som det här känns klockrent. Våra nya moderna produkter med hög kvalitet och innovationer i framkant passar den här målgruppen perfekt”, säger Johan Olsson, Företagschef, Märkeschef Hedin Bil.

If Stockholm Open går av stapeln den 15-23 oktober. Turneringen har varit ett årligt återkommande inslag i över 40 år. I årets turnering deltar stjärnor som Gael Monfils, Lucas Pouille, Grigor Dimitrov samt de svenska bröderna Elias och Mikael Ymer.

Opel grundades 1862 av Adam Opel i Tyskland och är en av Europas största biltillverkare. 2015 sålde Opel och systermärket Vauxhall drygt 1.1 miljoner fordon. Opel är en del av General Motors och huvudkontoret ligger i Rüsselsheim. Bolaget har tio fabriker och fyra utvecklings- och testcenter i sex europeiska länder. Opel/Vauxhall sysselsätter omkring 35 000 personer i Europa varav ca 16 500 i Tyskland. Opel och Vauxhall finns representerade i över 50 länder.

Opel Sverige marknadsför både Opels person- och lätta transportbilar. Företaget har ca 40 anställda och kontoret ligger i Liljeholmen i Stockholm. I Sverige har Opel drygt 70 försäljningsställen och fler än 100 verkstäder som är spridda över landet. Opel har en marknadsandel på drygt 2 % i Sverige.