Invigning av Sveriges första ADAM Store

I morgon, den 19 september, är det invigning av Opels första ADAM Store i Sverige Det är Hedin Bil i Akalla som öppnar ett showroom för den unika citybilen Opel ADAM. Här kan kunden se flera versioner av modellen samt få hjälp med att ”bygga” sin egen personliga favorit.

Mellan kl.12:00 och 15:00 i morgon visar dessutom Europamästarna för juniorer i Rally, Emil Bergkvist och hans kartläsare Joakim Sjöberg, upp sin tävlingsbil Opel ADAM R2.

”Det var självklart för oss att nappa på erbjudandet om att öppna Adam Store eftersom ADAM är en äkta citybil som har stor potential i Stockholm. Det visar tydligt vad nya Opel står för och är en långsiktig satsning från vår sida”, säger Johan Olsson, Företagschef Hedin Bil.

”ADAM är en modell som måste upplevas och här har vi möjlighet att demonstrera flera versioner och alla de valmöjligheter som finns. I ADAM Store kommer modellen verkligen till sin rätt. Vi har också ett starkt privatleasingerbjudande kopplat till ADAM vilket är en bra kombination som redan har gett resultat", avslutar Johan Olsson.

Opel ADAM är en mästare i individualisering tack vare närmast obegränsade valmöjligheter när det gäller kombinationen av exteriör- och interiörfärger, dekorer, klädslar och utrustningsvarianter. Den har dessutom ett avancerat infotainmentsystem, IntelliLink som integrerar smartphones med bilen. Opel ADAM erbjuds med fyra olika motoralternativ; en 1,4 på 90 hk, en 1,0 på 90 hk, en 1,4 100 hk samt en 1.0 på 115 hk.

ADAM finns även i en supersportig version, ADAM S, på 150 hk samt en äventyrlig friskluftsbil med canvastaket Swing Top, ADAM Rocks.

Opel är en av Europas största biltillverkare och grundades 1862. Företaget säljer mer än en miljon fordon per år, vilket gör det till GM:s näst största personbilsmärke och det tredje största i Europa. Opel i Sverige marknadsför Opels person- och lätta transportbilar. Företaget har ca 40 anställda och kontoret ligger i Marievik i Liljeholmen i Stockholm. I Sverige har Opel 78 försäljningsställen och 114 verkstäder spridda över landet. Opel har idag en marknadsandel på drygt 2,0 % i Sverige.