Premiär för privatleasing via Opel Finans

Opel Finans lanserar nu privatleasing för de kunder som vill ha ett alternativ till det traditionella bilägandet. I privatleasing från Opel ingår hyra av fordon, försäkring samt Flexcare (service, assistans och garanti) under hela avtalsperioden.

I helgen den 13-15 november är det Sverigepremiär för nya Astra som blir den första modellen med ett privatleasingerbjudande från Opel Finans. En Astra kombikupé 1,0 T Enjoy får en månadskostnad från endast 2 895 kr. Månadskostnaden baseras på en leasingtid på 36 månader och en körsträcka på 4 500 mil (max 1 500 mil/år).

”Opel har ökat sin försäljning med ca 10 procent hittills i år jämfört med förra året och nu lanserar vi en helt ny version av bästsäljaren Astra. Det känns därför oerhört positivt att kunna erbjuda privatleasing som ett alternativ till att köpa bil och det ligger dessutom helt rätt i tiden,” säger Gustaf Frieberg, försäljningschef Opel Sverige.

Med Opel privatleasing blir det väldigt enkelt och tryggt att ha bil. Kunden får köra en ny bil till en fast månadsavgift under hela leasingperioden och behöver inte oroa sig för oförutsägbara bilutgifter. Dessutom slipper kunden betala en kontantinsats vilket gör att kreditutrymmet på banken inte påverkas.

Opel Finans erbjuder olika finansieringsalternativ för nya och begagnade bilar. Privatpersonen kan välja mellan billån till ny eller begagnad bil, alternativt privatleasing av ny bil. Till företag erbjuds företagsleasing. Opel Finans har ett nära samarbete med Opel Sverige och Opels återförsäljare, vilket gör det enkelt och bekvämt att köpa och finansiera en Opel.

Bakom Opel Finans står Santander Consumer Bank, som är en del i Banco Santander, en av de största bankerna i världen sett till marknadsandelar, med 107 miljoner kunder i över 45 länder. Santander Consumer Bank är även en av de ledande aktörerna inom fordonsfinansiering i Europa.

Opel är en av Europas största biltillverkare och grundades 1862. Företaget säljer mer än en miljon fordon per år, vilket gör det till GM:s näst största personbilsmärke och det tredje största i Europa. Opel i Sverige marknadsför Opels person- och lätta transportbilar. Företaget har ca 40 anställda och kontoret ligger i Marievik i Liljeholmen i Stockholm. I Sverige har Opel 78 försäljningsställen och 114 verkstäder spridda över landet. Opel har idag en marknadsandel på ca 2,0 % i Sverige.