Kryptovaluta blir nästa stora satsning för Optimizer Invests bolag Investoo Group

Investoo Group växer i nya segment i och med förvärvet av Bitcoinmag.de.

Investoo Group, en världsledande koncern inom finansiell lead generation, förvärvar den tyska kryptovalutaportalen Bitcoinmag.de. Den tyska sajten är en plattform för kryptoinvesterare som ger köp- och prisinformation samt låter besökare jämföra valutakurser och plattformar.

Webbplatsen kompletterar den befintliga portföljen av Investoo Groups kryptovalutasajter, inklusive ethereum-kaufen.de och coinlist.me. Förvärvet utökar också Investoo Groups internationella räckvidd inom segmentet kryptovaluta. I dag når man ut till användare i Spanien, Frankrike, Italien och Tyskland.

David Merry, styrelseordförande i Investoo Group, kommenterar:

"Tyskland är en relativt mogen marknad när det gäller att betala med och investera i kryptovaluta. Vi är glada att vi nu har en plattform och publikation som förklarar investeringsprocessen enkelt och transparent."

Adam Grunwerg, VD Investoo Group, kommenterar:

"Bitcoinmag.de är en online-community och informationsportal som drivs av krypto-investerare, för investerare. Den har en imponerande organisk räckvidd och ger en värdefull trafikkälla för våra partners.”

Carla Maree Vella, VD Optimizer Invest:

”Kryptovaluta är definitivt ett lovande område där vi ser stor potential att ta marknadsandelar inom lead generation. Vi ser fram emot fortsatt tillväxt.”

Förvärvet av Bitcoinmag.de görs efter att Investoo Group nyligen kommunicerat att man ingått ett låneavtal om totalt 80 miljoner kronor. Finansieringen är utformad för att stödja bolagets aggressiva tillväxtstrategi. Investoo Group har förvärvat flera webbplatser under 2017, inklusive roboadvisors.com och 100forexbrokers.com.

Carla Maree Vella, VD, Optimizer Invest

Om Investoo Group

Investoo Group är ett riskkapitalbolag som har som målsättning att bli en av de största aktörerna inom lead generation för valuta- och optionshandel. Företaget är baserat i London och på Malta och har på under första året vuxit från en till 50 anställda. Koncernen backas av Kinetic Investment och Optimizer Invest. investoogroup.com

• investoo group