Optimizer fortsätter att backa mode- och livsstilsappen Reve

Optimizer Invest deltar i en ny investeringsrunda för Reve - Nordens största och snabbast växande marknadsplats för livsstilsshopping. Totalt tar Reve in 8 miljoner kronor i nytt kapital från flertalet investerare och kända e-handelsprofiler.

Reve har sedan starten 2014 lockat till sig över en kvarts miljon användare genom att skapa en revolutionerande marknadsplats för mode- och livsstilsshopping. Nu är bolaget redo att ytterligare förändra hur mode handlas online. Genom sin unika teknik möjliggör Reve köp av miljontals produkter direkt i appen eller på hemsidan, utan att slussas vidare till andra plattformar – och skapar därmed en ”one stop shop”.

En rad investerare och kända e-handelsprofiler har nu fått upp ögonen för Reves potential och går in med kapital. Bland dem märks förutom befintliga ägarna Optimizer Invest, Almi Invest och Wellstreet, även Jens Lapidus, Paul Fischbein, Daniel Pilotti, Erik Lindgren, Martin Randel och Patrik Hamilton. Nyinvesteringen möjliggör ytterligare satsningar för att bygga ut den tekniska plattformen och kunna ta e-handeln till nästa nivå.

Johan Kinnander, investment manager, Optimizer Invest, kommenterar:

- Vi är övertygade att Reve nu är redo att ta en tydlig position på marknaden inom handel på nätet. Genom att bolaget tar på sig ledartröjan när det kommer till att kombinera ett socialt community med e-handel på det absolut smidigaste sättet, ser vi en oerhörd potential inför framtiden.

Josep Nolla, grundade och VD, Reve, kommenterar:

- Det är smickrande att många starka profiler vill vara med på Reves resa. Vi har etablerat oss på de nordiska marknaderna och är nu redo att ta nästa steg för att utveckla en ännu större marknadsplats som attraherar fler användare. Framöver siktar vi på att på att ta en betydligt större andel av mode- och livsstilshandeln på nätet. Att få in riktigt kunniga personer inom området som ägare ökar vår potential ytterligare, säger Josep Nolla, grundare av Reve.

Nya investerare i Reve:

Paul Fischbein: f.d. koncernchef Qliro Group, investerare i Budbee och Instabox

Jens Lapidus: advokat, modeikon och författare till bl.a. succéromanen Snabba Cash

Daniel Pilotti: entreprenör, grundare till bla Ryska Posten & YSDS.com, innehav i Airinum, Klarna och Sellpy, styrelseordförande i Budbee

Erik Lindgren: medgrundare Apotea, entreprenör och styrelseproffs, rådgivare EQT

Martin Randel: medgrundare och styrelseordförande Vitamin Well, VD Unifaun

Patrik Hamilton: affärsängel och e-handelsprofil

För mer information kontakta:

Johan Kinnander, Investment Manager, Optimizer Invest, 070-787 20 00

Josep Nolla, grundare och VD, Reve, josep@reveapp.com, 072-155 82 52

Om Reve

Reve är Nordens största och snabbast växande marknadsplats för livsstilsshopping. Reve revolutionerar handeln genom att göra inspiration köpbar i en app med ett sömlöst flöde från inspiration till konvertering. Appen indexerar, kategoriserar och strukturerar över 5 miljoner produkter från över 180 varumärken och e-handelsbutiker om exempelvis Gina Tricot, Bik Bok, Nelly, River Island och Forever21. Företaget är grundat av Josep Nolla som har bakgrund från Google och Kinneviksfären. reveapp.com