Dags att ta fram sommarfordonen - vi håller extra öppet så att du kan besikta snabbt och enkelt!

Nu i april är det många som har gjort sina sommarfordon redo för att tas ut på vägarna och när solen kommer fram är det många som passar på att besikta. Utöver att besikta bilen vill många göra gasoltest, täthetstest eller ett extra fordonstest för att se om det finns någonting som behöver åtgärdas innan man ger sig ut på vägarna.

Extra öppet för att passa ditt schema

Passa på att boka besiktning eller någon av våra andra fordonstester redan idag för att vara säker på att få den tid som passar just dig bäst.

Vi håller extra öppet för att hinna med alla motorcyklar, sommarbilar, husvagnar och husbilar. Under både april och maj har vi extra öppet på vissa helger och helgdagar. En fullständig lista med vilka stationer och tider det gäller hittar du här.

Öppet hus - mer än bara besiktning

Ett annat alternativ är att komma förbi hos oss när vi har öppet hus. Du har inte bara chansen att kunna besikta ditt fordon snabbt utan att behöva boka tid i förväg. Det brukar också bli en trevlig tillställning då man träffar många likasinnade med fordonsintresse, kan se vad andra har pysslat med under vintern och passa på att ta en kaffe för att prata bilar, husvagnar, motorcyklar med mera. Här hittar du våra öppet hus evenemang på Facebook, dela gärna vidare och bjud in dina vänner!

Kom ihåg bokningen med appen

I vår app Opus Bilprovning (som finns för iOS och Android) finns det en smart funktion för att lägga in påminnelser om att boka besiktning. Du kan lägga till flera fordon så att du alltid har koll på att de blir besiktade i tid och att du inte heller glömmer bort den bokade tiden.

Du som inte har någon smartphone eller surfplatta kan förstås gå in på vår hemsida via din vanliga dator och registrera din e-postadress eller ditt mobilnummer för att få påminnelser om när dina fordon ska besiktas.

Extrakoll även om det inte är dags för besiktning

För dig som inte behöver besikta ditt fordon än, men som ändå vill försäkra dig om att allt är i bra skick med ditt fordon efter att det har stått still under vintern, erbjuder vi våra fordonstester, till exempel Opus Bromstest för att se till att bromsarna fungerar som de ska eller Opus Miljötest för att se efter så att avgasvärdena på din bil är bra.

Välkommen förbi hos oss på Opus Bilprovning!