Ett enklare fordonsägande

Ett enklare fordonsägande

Vi på Opus Bilprovning strävar mot att vara mycket mer än bara ett företag som genomför besiktning av bilar och andra motorfordon. Vi vill vara din partner för ett enklare fordonsägande - vare sig du är privatperson eller representant för ett företag med ett stort antal fordon.

Med våra smarta verktyg och tjänster blir ditt fordonsägande lättare, mer miljövänligt och mer ekonomiskt.

När vi inte delar med oss av praktiska tips, till exempel kring hur man tvättar bilen bäst, hur man kan förbereda sig inför besiktningen eller när det är dags att byta mellan sommar- och vinterdäck jobbar vi på att utveckla tjänster som hjälper vid köp och försäljning av fordon, hjälper dig att komma ihåg att boka besiktning i tid och så förstås vår Besiktningsportal för företagare som gör det enklare för företag att hålla ordning på alla sina fordon.

Opus Bilprovning-appen - ger dig koll på dina fordon
En smart kanal för att snabbt få tillgång till våra tjänster är vår app. Med Opus Bilprovning-appen får du full koll på dina fordon. Du kan lägga in påminnelser om när det är dags för besiktning och med den inbyggda tjänsten Fordonsupplysning kan du se detaljerad information om dina fordon - eller för all del ett fordon som du är intresserad av att köpa.

Genom att söka med hjälp av registreringsnumret (eller en personlig skyltbeteckning) får du tillgång till en mängd viktiga fordonsdata såsom märke, typ och årsmodell, prestanda, maximalt antal passagerare och släpvagnsvikt, miljöinformation, vem som äger fordonet, senast registrerad mätarställning och resultatet vid den senaste kontrollbesiktningen. Denna tjänst är ett smart komplement vid köp av fordon då du kan kontrollera att uppgifter som anges i annonsen stämmer. Appen erbjuder också tips och råd för både köpare och säljare samt ett elektroniskt köpeavtal som ni kan använda er av vid affären.

Följ med oss i sociala medie
r
Vill du få tips om hur du kan förbättra och förenkla ditt fordonsägande ytterligare? Följ med oss i våra aktiviteter via social medier! Här får du regelbundet tips kring skötsel, hur du bäst förbereder dig inför långresor, saker som är bra att kolla upp och tänka på vid olika säsonger, information om våra tjänster, nyheter och tips om olika aktiviteter på våra stationer. Visste du till exempel att vi brukar ha specialdagar för besiktning av veteranfordon, husvagnar och motorcyklar? Såna evenemang och annat spännande får du tips om genom att lägga till oss via de sociala medier som du använder.

Prenumerera på vår Youtube-kanal
I vår kanal på Youtube hittar du videor med information som hjälper dig i ditt fordonsägande. Bland annat har vi skapat filmer om hur du gör om du vill importera ett fordon från andra länder, både inom och utanför EU. Du hittar också videor med mer detaljerad information kring funktionerna i appen och vi lägger successivt upp fler och fler videor som kommer att ge dig ett bättre fordonsägande.

Välkommen till Opus Bilprovning - för en bättre upplevelse!