Vilka stationer tar emot tunga fordon?

Har du eller ditt företag tunga fordon som behöver besiktas? Då undrar du säkert på vilka besiktningsstationer du kan besikta din lastbil, buss eller husbil över 3500 kg. Ett flertal av våra stationer erbjuder besiktning av tunga fordon, men inte alla. Enklast får du reda på vilka passande stationer som finns genom att gå till vår internetbokning och knappa in fordonets registreringsnummer. Då får du endast upp stationer som är tillgängliga för besiktning av ditt tunga fordon. Du kan även söka på stationer i din närhet, klicka på i-knappen för mer information och läsa vilka fordon som besiktas och vilka tjänster som erbjuds på respektive besiktningsstation.

Kostnaden för att besikta tunga fordon varierar beroende på vilken slags fordon det handlar om. Den fullständiga prislistan för besiktning för privatpersoner hittar du här. I vår prislista för företag hittar du information om vad besiktning kostar för olika typer av fordon om du är företagare.

Slippa vänta-garantier

För tunga fordon har vi en slippa vänta-garanti på 7 dagar. Den innebär att du ska behöva vänta högst en vecka på att få besikta ditt tunga fordon. Om du skulle behöva en besiktningstid snabbare än så är du välkommen att skicka e-post till bokningen@opusbilprovning.se så försöker vi hitta en passande lösning.

Tjänster för företag

Då vi vet att det främst är företag som har tunga fordon så tänkte vi passa på att tipsa om fördelarna med att bli företagskund hos Opus Bilprovning. Till att börja med har vi vår praktiska och kostnadsfria Besiktningsportal för företag där ni enkelt kan hålla koll på alla företagets fordon, boka besiktning, fylla i egna uppgifter om vem som kör fordonet, när det är dags för service med mera.

Vi erbjuder hämtnings- och lämnings-service där vi kommer direkt till er och hämtar upp fordon som ska besiktas eller genomgå andra kontroller. Andra alternativ inkluderar besiktning hos er och extra öppethållande för att bättre passa era arbetstider. Vi kan också erbjuda fasta besiktningstider.

Utöver vanlig kontrollbesiktning finns det möjlighet att boka andra besiktningstjänster såsom besiktning av lyftplattformar, utfärdande av tillstånd för tung trafik i Europa, ADR-certifikat, registreringsbesiktning och specialtester som kan skräddarsys baserat på era behov. Kontakta oss med hjälp av vårt formulär för att få mer information om vad som är möjligt.