2 besiktningstekniker - Arvika

Nyhet   •   Aug 17, 2017 12:50 CEST

Vi söker nu två serviceinriktade besiktningstekniker till vår nya station för lätta fordon i Arvika. Ni kommer att uppleva ett stimulerande arbete där ni träffar många nya kontakter och fokus ligger på service. Vi söker drivna och engagerade medarbetare som gör det lilla extra för kunden, har fordonskunskap och en god känsla för service. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter.

Besiktningstekniker

I rollen som besiktningstekniker kommer du arbeta med kontrollbesiktning av fordon där du kontrollerar att fordonen uppfyller uppställda säkerhetskraven. Arbetet är dels självständigt men du arbetar ofta i team med övriga kollegor. Kunderna besöker oss från morgon till kväll, samt helger vilket innebär att du kommer arbeta på varierande arbetstider.

Vi söker dig!

Rätt person för tjänsten är serviceinriktad och trivs med kundkontakten. Du har tidigare arbetat med kundservice och har ett stort tekniskt intresse. Troligtvis mekar du med bilen på fritiden. För att bli certifierad besiktningstekniker måste du ha:

• fullgjord gymnasieutbildning med minst betyget godkänt i ämnena svenska A, engelska A och matematik A.
  • B-körkort (ytterligare körkort är meriterande)
  • teknisk fordonskunskap
  • grundläggande datakunskaper

Certifikat för fordonsbesiktning samt A, C, CE och D-körkort är meriterande

Vi satsar på en mångfald och mångkulturell arbetsmiljö eftersom Opus Bilprovning ingår i en internationell koncern. Vi ser därför det som en fördel om den sökande talar flera språk. Vi ser även gärna kvinnliga sökande då vi aktivt arbetar med en jämn könsfördelning mellan antalet kvinnor och män i företaget.