Besiktningstekniker - Örebro-Truckstop

Nyhet   •   Aug 24, 2017 11:39 CEST

Vi söker nu serviceinriktade besiktningstekniker med behörighet för tunga fordon till vår station Örebro-Truckstop. Du kommer uppleva ett stimulerande arbete där du träffar många nya kontakter och fokus ligger på service. Vi söker drivna och engagerade medarbetare som gör det lilla extra för kunden, har fordonskunskap och en god känsla för service.

Besiktningstekniker

I rollen som besiktningstekniker kommer du arbeta med kontrollbesiktning av fordon där du kontrollerar att fordonen uppfyller uppställda säkerhetskraven. Arbetet är dels självständigt men du arbetar ofta i team med övriga kollegor. Kunderna besöker oss från morgon till kväll, samt helger vilket innebär att du kommer arbeta på varierande arbetstider.

Vi söker dig!

Rätt person för tjänsten är serviceinriktad och trivs med kundkontakten. Du har tidigare arbetat med kundservice och har ett stort tekniskt intresse. Troligtvis mekar du med bilen på fritiden. För att bli certifierad besiktningstekniker måste du ha:

• fullgjord gymnasieutbildning med minst betyget godkänt i ämnena svenska A, engelska A och matematik A.
  • B-körkort (ytterligare körkort är meriterande)
  • teknisk fordonskunskap
  • grundläggande datakunskaper

Om du har behörighet att besikta tunga fordon är detta meriterande.

Vi satsar på en mångfald och mångkulturell arbetsmiljö eftersom Opus Bilprovning ingår i en internationell koncern. Vi ser därför det som en fördel om den sökande talar flera språk. Vi ser även gärna kvinnliga sökande då vi aktivt arbetar med en jämn könsfördelning mellan antalet kvinnor och män i företaget.

Fördelarna med att jobba på Opus Bilprovning är:

• Ett företag med internationell erfarenhet och innovativ teknik
  • Öppen företagskultur med högt i tak
  • Kompetenta erfarna kollegor
  • Som anställd på Opus Bilprovning omfattas du av kollektivavtal
  • Fast månadslön och rätt till övertidsersättning
  • Arbetstidsförkortning, en betald ledighet som tas ut i samråd med närmsta chef.

Vi satsar på en sund och frisk arbetsmiljö för vår personal och erbjuder alla anställda ett generöst bidrag för friskvård.