Biträdande Stationschef till Opus Bilprovning i Uppsala Librobäck

Nyhet   •   Sep 14, 2017 16:32 CEST

Vi söker nu en serviceinriktad besiktningstekniker som vill vara en del av vårt framgångsrika team. Förutom att arbeta som Besiktningstekniker kommer du även att vara Biträdande Stationschef för stationen Uppsala Librobäck. Du kommer uppleva ett stimulerande arbete där du träffar många nya kontakter och fokus ligger på service. Vi söker en driven och engagerande medarbetare som gör det lilla extra för kunden och en Biträdande Stationschef som har förmågan att leda sina kollegor mot rätt mål tillsammans med Stationschefen. Rätt person har fordonskunskap och en god känsla för service.

Besiktningstekniker/Biträdande Platschef

I rollen som besiktningstekniker kommer du arbeta med kontrollbesiktning av fordon där du kontrollerar att fordonen uppfyller uppställda säkerhetskraven. Arbetet är dels självständigt men du arbetar ofta i team med övriga kollegor. Kunderna besöker oss från morgon till kväll, samt helger vilket innebär att du kommer arbeta på varierande arbetstider.

Beskrivning:

Befattningen innebär att man är biträdande chef till den lokala chefen för stationen vilket innefattar att man fullt ut ersätter den lokala chefen vid frånvaro avseende personalansvar, resultatansvar och arbetsmiljöansvar samt rapportering till affärsområdeschefen. Som biträdande stationschef ingår man i affärsområdets ledningsgrupp vid Stationschefens frånvaro.

Ansvarsområden:

• Ansvarar för att kontinuerligt hålla sin underställda personal fullständigt uppdaterad på nyheter inom bolaget.
  • Ansvara för stationens tillgänglighet avseende resursutnyttjande och lediga tider.
  • Ansvara för att leda och fördela samt följa upp arbetet på stationen.
  • Ansvarar för underhåll och skötsel av utrustningen på stationen.
  • Ansvarar för stationens kundrelationer.
  • Lokalt tekniskt ansvarig enligt ISO 17020.
  • Ansvarar för att verksamheten arbetar mot uppsatta mål.
  • Ansvarar för att skapa delaktighet och engagemang.
  • Personalansvaret innefattar även medarbetarsamtal samt lönedialoger med underställd personal.

Kompetenskrav:

• Besiktningstekniker, behörighet lägst BT-G
  • Goda ledaregenskaper.
  • Affärsmässig.
  • Kommunikativ förmåga.
  • Administrativ förmåga samt god IT vana.
  • Arbetsmiljöutbildning i nödvändig omfattning.
  • Nödvändig kännedom i följande regelverk: ISO 17020, ISO 17024, TSFS 2010:90, TSFS 2010:78 samt ISO 14001

Vi söker dig!

Rätt person för tjänsten är serviceinriktadoch trivs med kundkontakten.Du har tidigare arbetat med kundservice och har ett stort tekniskt intresse.

Du som söker har med fördel behörighet för tunga fordon. Som Biträdande Stationschef söker vi dig som är kundorienterad, intresserad av människor och har förmåga att få ihop ett bra team, god kommunikativ förmåga samt goda kunskaper i administration och Officepaketet. Stor vikt läggs vid förmågan att samarbeta med såväl kollegor som kunder.

Vi verkar för mångfald och mångkulturell arbetsmiljö eftersom Opus Bilprovning ingår i en internationell koncern. Vi ser därför det som en fördel om den sökande talar flera språk och gärna kvinnliga sökande då vi aktivt arbetar för jämställdhet men fortfarande är en mansdominerad arbetsplats.

Fördelarna med att jobba på Opus är:

• Ett fötag med internationell erfarenhet och innovativ teknik
  • Öppen företagskultur med högt i tak
  • Kompetenta erfarna kollegor
  • Som anställd på Opus Bilprovning omfattas du av kollektivavtal
  • Fast månadslön och rätt till övertidsersättning
  • Arbetstidsförkortning, en betald ledighet som tas ut i samråd med närmsta chef.
  • Vi satsar på en sund och frisk arbetsmiljö likväl som personal och erbjuder alla anställda generöst bidrag för friskvård.

SÖK REDAN IDAG!

Vi ser fram emot din ansökan! Skicka in ditt CV samt personligt brev redan idag till Mikael Karlsson ”Stationschef": mikael.karlsson@opusbilprovning.se eller

Tobias Johansson Affärsområdeschef: tobias.johansson@opusbilprovning.se ! För mer information kontakta Tobias Johansson på 010-804 41 42.

Sista ansökningsdag: 2017-05-27