Stationschef - Lidingö

Nyhet   •   Aug 21, 2017 13:42 CEST

Vi söker nu en serviceinriktad besiktningstekniker som vill vara en del av vårt framgångsrika team. Förutom att arbeta som Besiktningstekniker kommer du även att vara Stationschef för vår station på Lidingö. Du kommer uppleva ett stimulerande arbete där du träffar många nya kontakter och fokus ligger på service. Vi söker drivna och engagerade medarbetare som gör det lilla extra för kunden och en Stationschef som har förmågan att leda sina kollegor mot rätt mål. Rätt person har fordonskunskap och en god känsla för service.

Besiktningstekniker/Stationschef

I rollen som besiktningstekniker kommer du arbeta med kontrollbesiktning av fordon där du kontrollerar att fordonen uppfyller uppställda säkerhetskraven. Arbetet är dels självständigt men du arbetar ofta i team med övriga kollegor. Kunderna besöker oss från morgon till kväll, samt helger vilket innebär att du kommer arbeta på varierande arbetstider.

Din befattning som Stationschef på arbetsplatsen innebär:

• Att du ansvarar för den dagliga driften och samordningen av stationens arbetsuppgifter.
  • Du kommer att arbeta med den dagliga resursplaneringen i form av att bemanna den personal som arbetar för dagen, på rätt plats.
  • Du kommer att ha kontakt med både privat kunder och företagskunder och är den som ansvarar för att kundärenden som kommer till stationen hanteras på ett professionellt sätt.
  • Du ansvarar för att kassarutiner följs och att den dagliga administrationen hanteras.
  • Som Stationschef har du ett övergripande ansvar för omsättningen, kötider, kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och bidrar till att stationen uppnår ekonomiska krav på lönsamhet.
  • Du arbetar för att få ett bra och självständigt team på stationen som arbetar mot gemensamma mål.
  • Du kommunicerar regelbundet kring resultat, förbättringsmöjligheter och samarbetet på arbetsplatsen.

Vi verkar för mångfald och mångkulturell arbetsmiljö eftersom Opus Bilprovning ingår i en internationell koncern. Vi ser därför det som en fördel om den sökande talar flera språk och gärna kvinnliga sökande då vi aktivt arbetar för jämställdhet men fortfarande är en mansdominerad arbetsplats.

Vi söker dig!

• Rätt person för tjänsten är serviceinriktad och trivs med kundkontakten. Du har tidigare arbetat med kundservice och har ett stort tekniskt intresse. Troligtvis mekar du med bilen på fritiden. För att bli certifierad besiktningstekniker måste du ha:
  • fullgjord gymnasieutbildning med minst betyget godkänt i ämnena svenska A, engelska A och matematik A.
  • b-körkort
  • teknisk fordonskunskap
  • grundläggande datakunskaper

Certifikat för fordonsbesiktning samt A, C, CE och D-körkort är meriterande

Fördelarna med att jobba på Opus Bilprovning är:

• Ett företag med internationell erfarenhet och innovativ teknik
  • Öppen företagskultur med högt i tak
  • Kompetenta erfarna kollegor
  • Som anställd på Opus Bilprovning omfattas du av kollektivavtal
  • Fast månadslön och rätt till övertidsersättning
  • Arbetstidsförkortning, en betald ledighet som tas ut i samråd med närmsta chef.
  • Vi satsar på en sund och frisk arbetsmiljö likväl som personal och erbjuder alla anställda generöst bidrag för friskvård.