Stationschef till Opus Bilprovning i Falun

Nyhet   •   Nov 01, 2017 16:44 CET

Vi söker nu professionell ledare som ska arbeta som Stationschef på Opus kommande, nyöppnade station i Falun. Opus Bilprovning söker dig som har både viljan och förmågan att utveckla människor och verksamheten. Du blir delaktig i en spännande resa tillsammans med Opus Bilprovning som är en av de stora aktörerna på besiktningsmarknaden och ska vara det självklara valet för kunden. För rätt person finns goda möjligheter. En nyöppnad station kommer att vara en extra utmaning och stimulans för rätt person.

Stationschef

Som Stationschef inom Opus Bilprovning ser vi gärna att du är driven, målfokuserad och affärsinriktad. Du har ett förtroendefullt sätt och är intresserad av människor. Eftersom du ansvarar för stationens medarbetare är det viktigt att du kan organisera, delegera arbete och ansvar samt se helheten. Du kommer att vara lokalt tekniskt ansvarig i enlighet med ISO 17 020 och delta aktivt i det dagliga arbetet.

Vi värdesätter förmåga att samverka med andra stationschefskollegor i företaget för kompetens och erfarenhetsutbyte men vi ser även att du kan lyfta medarbetarnas motivation i det dagliga arbetet och se affärsnyttan i relationen mellan kund och medarbetare. Du ska ha en lokal kännedom om orten för att kunna se möjligheter till affärer, potentiella kunder och marknadsföring av Opus Bilprovning.

Du kommer att uppleva ett stimulerande arbete där du träffar många människor och ditt fokus ligger på service och engagemang i kunden. Vi ser en driven och engagerad Stationschef som agerar förebild samt kan få med sig personalen på att uppfylla arbetsplatsens mål och lönsamhet. Din insats kommer att vara av stor betydelse för vår framgång.

Kompetenskrav

• 3-årig gymnasieutbildning.
  • B-körkort.
  • Teknisk fordonskunskap.
  • Dokumenterat goda, ledaregenskaper.
  • Dokumenterat god erfarenhet av att driva verksamhet med goda resultat gällande lönsamhet, kvalitet, kundnöjdhet och medarbetarnöjdhet.
  • Kommunikativ förmåga.
  • Administrativ förmåga samt god IT vana.

Du kommer att rapportera till Affärsområdeschefen och ingå i affärsområdets ledningsgrupp.

OPUS BILPROVNING ERBJUDER DIG

Vi erbjuder arbete i ett internationellt företag med mångårig erfarenhet av fordonsbesiktning. Opus Bilprovning har en öppen företagskultur med högt i tak och där medarbetarnas tankar och idéer nyttjas på bästa sätt. Du kommer att få arbeta i ett team med kompetenta och erfarna kollegor och i ett företag med både nationell och internationell erfarenhet av fordonsbesiktning och kundservice. Du är med och bygger kundens självklara val av aktör inom besiktningsmarknaden. Du kommer att vara en viktig del i vår framgång.

Vi ser fram emot din ansökan! Skicka in ditt CV samt personligt brev redan idag! Rekryteringsprocessen pågår löpande. Skicka din ansökan till Affärsområdeschef Lena.Danielsson@opusbilprovning.se För mer information kontakta Lena Danielsson 010 804313 2

Sista ansökningsdag: 15 december 2017.