Stationschef till Opus Bilprovning i Nyköping

Nyhet   •   Jan 04, 2018 11:43 CET

Vi söker nu en serviceinriktad Stationschef till Opus Bilprovning i Nyköping som vill vara en del av vårt framgångsrika team. Du kommer uppleva ett stimulerande arbete där du träffar många nya kontakter och fokus ligger på service. Vi söker drivna och engagerade Stationschef som gör det lilla extra för kunden och som har förmågan att leda sina kollegor mot rätt mål. Rätt person har fordonskunskap och en god känsla för service. Sök tjänsten redan idag!

Stationschef

I befattningen stationschef kommer du dessutom att arbeta med kontrollbesiktning av fordon där du kontrollerar att fordonen uppfyller uppställda säkerhetskraven. Arbetet är dels självständigt men du arbetar ofta i team med övriga kollegor. Kunderna besöker oss från morgon till kväll, samt helger vilket innebär att du kommer arbeta på varierande arbetstider.

Din Befattning som Stationschef på arbetsplatsen innebär dessutom:

• Att du ansvarar för den dagliga driften och samordningen av stationens arbetsuppgifter.
  • Du kommer att arbeta med den dagliga resursplaneringen i form av att bemanna den personal som arbetar för dagen, på rätt plats.
  • Du kommer att ha kontakt med både privat kunder och företagskunder och är den som ansvarar för att kundärenden som kommer till stationen hanteras på ett professionellt sätt.
  • Du ansvarar för att kassarutiner följs och att den dagliga administrationen hanteras.
  • Som Stationschef har du ett övergripande ansvar för omsättningen, kötider, kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och bidrar till att stationen uppnår ekonomiska krav på lönsamhet.
  • Du arbetar för att få ett bra och självständigt team på stationen som arbetar mot gemensamma mål.
  • Du kommunicerar regelbundet kring resultat, förbättringsmöjligheter och samarbetet på arbetsplatsen.

Vi söker dig!

Rätt person för tjänsten är serviceinriktad, trivs med att arbetsleda, tar egna initiativ inom väl definierade ramar, tycker om kundkontakt och vill utveckla sig själv och andra .Du har tidigare arbetat med kundservice och har ett stort tekniskt intresse. För att bli certifierad besiktningstekniker måste du ha:
Du som söker har med fördel behörighet för tunga fordon samt motorcykel, alternativt intresse för att vidareutbilda dig till dessa behörigheter. Som Stationschef söker vi dig som är kundorienterad, intresserad av människor och har förmåga att få ihop ett bra team, god kommunikativ förmåga samt goda kunskaper i administration och Officepaketet. Stor vikt läggs vid förmågan att samarbeta med såväl kollegor som kunder.

Vi verkar för mångfald och mångkulturell arbetsmiljö eftersom Opus Bilprovning ingår i en internationell koncern. Vi ser därför det som en fördel om den sökande talar flera språk och gärna kvinnliga sökande då vi aktivt arbetar för jämställdhet men fortfarande är en mansdominerad arbetsplats.

Fördelarna med att jobba på Opus är:

• Ett företag med internationell erfarenhet och innovativ teknik
  • Öppen företagskultur med högt i tak
  • Kompetenta erfarna kollegor
  • Som anställd på Opus Bilprovning omfattas du av kollektivavtal
  • Fast månadslön och rätt till övertidsersättning
  • Arbetstidsförkortning, en betald ledighet som tas ut i samråd med närmsta chef.
  • Vi satsar på en sund och frisk arbetsmiljö likväl som personal och erbjuder alla anställda generöst bidrag för friskvård.

Vi ser fram emot din ansökan! Skicka in ditt CV samt personligt brev redan idag, vi tillämpar löpande antagning! För mer information kontakta Affärsområdeschefen, Johan Kerkenberg via telefon 010-804 5202 eller e-post johan.kerkenberg@opusbilprovning.se

Sista ansökningsdag: 2018-01-31