Opus Bilprovning Arlandastad flyttar till nya, fräscha lokaler

Opus Bilprovning Arlandastad flyttar till nya, fräscha lokaler

Under första veckan av 2016 kommer Opus Bilprovning Arlandastad att flytta till nya lokaler på Thulins plats 8H. Kunder kan under invigningen utnyttja ett öppningserbjudande med bilbesiktning för bara 295:-. Priset gäller endast om du bokar på invigningen men det gäller även om du bokar en tid längre fram i tiden, så länge bokningen görs på invigningsdagen.

Den 8 januari är det premiär för de nya lokalerna hos Opus Bilprovning Arlandastad. Portarna beräknas öppna redan den 4 januari, men den stora invigningsfesten kommer att hållas på fredagen samma vecka.

Med ett nytt strategiskt läge längs Sigtunavägen nära Eurostop Handelscenter kommer vi att vara ännu lättare att nå och de nya lokalerna bjuder på nya möjligheter. Området innehar 5 st bilhandlare, verkstäder, och andra verksamheter för ditt fordon. Motorcykelägare kan glädjas åt att vi under våren 2016 kommer att börja erbjuda besiktning för motorcyklar i denna filial.

Med direkt anslutning till Eurostop och all den shopping som ligger där kan resten av familjen gå och handla medan du tar hand om besiktningen.

Invigning med specialerbjudande

Fredagen den 8 januari kommer vi att hålla en stor invigning för våra kunder mellan kl 12.00 och 17.00. Under invigningen bjuder vi på tilltugg och bubbel. Vi har också ett öppningserbjudande i januari med besiktning av personbil för endast 295 kronor. Priset gäller även för dem som bokar sin besiktning längre fram i tiden om bokningen görs på invigningsdagen.

Som en extra bonus är alla som bokar besiktning på invigningen med i en utlottning om en middag för två på Båthuset i Sigtuna.

Flera nyetableringar under 2015

2015 har varit ett år då Opus Bilprovning har vuxit starkt. Under årets gång har vi öppnat hela fyra stycken nya besiktningsstationer. Karlstad har fått en andra station med stationen Välsviken. Öland har nu en station i Färjestaden så att ö-bor slipper åka över till fastlandet i Kalmar. Örnsköldsvik har fyllt på utbudet i norr och Västerås har äntligen fått en egen station - ett välbehövligt tillskott då kunderna tidigare har behövt åka till Köping eller Sala för att få tillgång till våra besiktningstjänster.

Innan år 2015 är slut räknar vi med att ha öppnat ytterligare två nya stationer. Äntligen kommer Norrköping att få tillgång till våra tjänster och Gävle-Syd gör väntetiderna kortare i en region där många har ett eller flera fordon i hushållet.

Vi ser fram emot att kunna välkomna ännu fler kunder under 2016 och hjälpa dem till ett bättre och enklare fordonsägande!

Om Opus Bilprovning

Den 5 november 2012 tog Opus Bilprovning över ansvaret för att driva 71 stycken av Bilprovningens tidigare stationer. Opus Bilprovning har sedan starten arbetat med att utveckla verksamheten och fortsätta arbeta för ökad trafiksäkerhet och minskad miljöbelastning, samtidigt som fokus ligger på kundnyttan och tillgängligheten. Idag har företaget 76 besiktningsstationer från Kiruna i norr till Karlskrona i söder.

Opus Bilprovning ingår i Opus Group som sedan 2 juli 2013 är noterat på Nasdaq (Stockholmsbörsen). Bolagets verksamhet bedrivs inom division Bilprovning som har två segment bestående av Bilprovning Internationellt och Bilprovning Sverige. Koncernen omsatte 2014 ca 1458 MSEK.