Opus Bilprovning och BDX tecknar ramavtal för fordonskontroller

Opus Bilprovning och BDX tecknar ramavtal för fordonskontroller

Nu har Opus Bilprovning och BDX tecknat ett nytt ramavtal för fordonskontroller. Både Opus Bilprovning och BDX finns etablerade i större delar av Sverige och Opus Bilprovnings goda tillgänglighet tillsammans med besiktningsgarantier för tunga fordon medför att alla delaktiga kan spara både tid och pengar. Med hjälp av Opus Bilprovnings Besiktningsportal kommer BDX kunna hjälpa delägarna att få en bättre fordonsöversikt och enklare hantering av fordon som skall besiktas.

Stefan Landfors, Key Account Manager, Opus Bilprovning:
Vi är mycket glada över att BDX med alla dess delägare väljer Opus Bilprovning för sina fordonskontroller och att dom vill utöka ett redan framgångsrikt samarbete. Vi kommer att fortsätta vårt arbete med att det skall vara enkelt att utföra besiktningar, finnas bra tillgänglighet och alltid leverera riktigt bra service.

Om BDX:
BDX erbjuder tjänster och produkter inom entreprenad-, logistik- och industrisektorn. Vi arbetar över hela landet med Norrland som vår hemmamarknad. Antalet anställda i BDX-koncernen uppgår till 475 personer och vi har en omsättning på 2,7 miljarder kr. BDX har 300 leverantörer kontrakterade med 2000 anställda och 1700 fordon. I BDX-koncernen ingår moderbolaget BDX Företagen AB samt dotterbolagen BDX Miljö AB, Däckproffset i Luleå och Gällivare, TräTrans AB och Flibio AB.

För ytterligare information, kontakta:
Stefan Landfors, Key Account Manager, Opus Bilprovning
E-post: stefan.landfors@opusbilprovning.se